bart stokmanZaterdag 12 februari – Na een carnavalsweekend treedt Vorden 1 aankomende zondag aan tegen Grol. Verdediger Bart Stokman blikt alvast vooruit. Lukt het om de drie punten in Vorden te houden? Kom zondag 14 februari naar sportpark ‘t Grote Veld om het vlaggenschip aan te moedigen.

Twee weken geleden uiteindelijk de punten gedeeld met DCS. Hoe heb je deze wedstrijd beleefd en was een punt terecht in jouw ogen?

Ik vond het van twee kanten een rommelige wedstrijd, waarbij beide ploegen moeite hadden om de bal in de ploeg te houden. Uiteindelijk vond ik ons de eerste helft iets sterker, wat in de omschakeling resulteerde in enkele goede kansen. In de tweede helft had DCS de lichtte overhand, maar ze hadden een onterecht gegeven penalty nodig om op voorsprong te komen. Na de tegengoal gingen wij beter spelen en hadden we meer druk naar voren, echter in de omschakeling werd DCS nog wel een enkele keer gevaarlijk. Vanuit een verre ingooi scoort Frank 5 minuten voor het einde van de wedstrijd de 1-1, wat ook de einduitslag is. In mijn ogen een gelijk opgaande wedstrijd dat geen winnaar verdiende, dus een terechte 1-1 einduitslag.

In de derde klasse kwam je veelvuldig op langs de lijn en gaf je de voorzet, in hoeverre is dit mogelijk in de tweede klasse?

In de tweede klasse verloopt het opkomen langs de zijlijn moeizamer. Mijn directe tegenstander is vaak beter, waardoor meer energie in het verdedigen is gaan zitten. Daarnaast is de tegenstander in het geheel beter geworden, dus het passeren van een middenvelder/verdediger is ook lastiger. Toch kom ik elke wedstrijd wel een paar keer langs de zijlijn op, waar het dan soms alleen nog aan een accurate voorzet schort.

Uit de helft van jullie wedstrijden was er sprake van een puntendeling, hoe kijk jij tegen deze toch wel opvallende statistiek aan?

We verdedigen als team goed, maar scoren daarentegen moeizaam. Als gevolg hiervan verliezen we weinig wedstrijden, maar een wedstrijd winnen gaat ook moeizaam. Het is wel belangrijk dat we weer snel wedstrijden gaan winnen om steviger in de middenmoot te komen staan. Gelijkspelen tegen de top drie is geen ramp, maar van de andere tegenstanders dienen we zoveel mogelijk te winnen.

Aankomende  zondag spelen jullie thuis tegen Grol, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Het wordt denk ik een gelijk opgaande wedstrijd met strijd en veel duels op het middenveld. Daarbij denk ik wel dat wij aan het langste eind trekken en met een 1-0 overwinning van het veld aflopen.