Bas Kortstee - verdediger

Bas Kortstee – verdediger

Vrijdag 26 februari – Aankomende zondag staat de inhaalwedstrijd tegen SV Grol uit Groenlo op het programma voor Vorden 1. Pakt het vlaggenschip de eerste 3 punten in 2016? Jullie steun hebben ze hard nodig, kom daarom zondag naar sportpark ‘ Grote veld! Verdediger Bas Kortstee blikt alvast vooruit op deze belangrijke wedstrijd.

Afgelopen week een zure en dure nederlaag geleden tegen Rheden, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Ik vond het niet de beste wedstrijd die we gespeeld hebben maar dat kan ook als reden hebben dat we geen goede voorbereiding hebben gehad voor de 2e seizoenshelft en dat de weersomstandigheden ook niet echt mee hielpen.

Maar dit mag natuurlijk niet als argument gebruikt worden naar aanleiding van de verliespartij. Zelf vond ik de uitslag niet terecht omdat ik zelf vond dat we minstens een punt hadden verdient. Dat vind ik omdat wij over de gehele wedstrijd gezien meer kansen gecreëerd hebben dan Rheden.

Vorig seizoen was je een van de debutanten in het 1e elftal, inmiddels ben je een vaste waarde. Hoe kijk jij tegen deze ontwikkeling aan?

Het bevalt me zeer goed! Heb veel plezier met het team en daarnaast gaat het voetbal ook nog eens wel aardig. Het is nog steeds een leerproces voor mij. Zelf ben ik nog maar 19 jaar en nog lang niet uitgeleerd en ik probeer er alles aan doen om steeds  beter te worden.

Welke verschillen zit er in het verdedigen van een 3e klasse spits of een 2e klasse spits?

Het verschil zit het hem vooral in de slimheid en de efficiëntie met betrekking tot het aantal schoten en goals van de spitsen. De spitsen zijn meer doel gericht en willen er alles aan doen om te scoren. Hierdoor leer je ook anders verdedigen.

Aankomende  zondag spelen jullie thuis tegen Grol, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik verwacht veel strijd en beleving omdat we al 2 keer van Grol hebben gewonnen dit seizoen en ze willen neem ik aan niet nog een keer van ons verliezen. Maar wij gaan er alles aan doen om de 3 punten in Vorden te houden en daar heb ik alle vertrouwen in.