Zaterdag 2 december – Morgen treedt Vorden 1 aan tegen DVC’26 uit Didam. Kan Vorden de goede lijn doortrekken of heeft DVC’26 snode plannen? Verdediger Sam Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen weekend een mooie 0-2 overwinning op Leones, hoe heb jij de wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Vooraf weet je dat het een lastige uitwedstrijd wordt, tegen een stugge tegenstander op een moeilijk bespeelbaar veld. Belangrijk was dan ook; dat we vanuit een goede organisatie starten en zodoende weinig kansen tegen zouden krijgen. Dit lukte goed. En vanuit daar weten we, dat we elke wedstrijd wel 2/3 goede kansen creëren. Uit een goede aanval en op een goed moment scoren we dan ook de 0-1 en vanuit daar bleven we goed overeind. Frank gooide de wedstrijd in het slot vanaf 11-meter. Zodoende konden we terecht de eerste uit-overwinning bijschrijven en hielden we ook verdienstelijk de 0!

Door de overwinning staan jullie nu in het linkerrijtje, hoe gaan jullie ervoor zorgen om daar te blijven?

Door de behaalde 7-punten uit de laatste 3-wedstrijden is het vertrouwen in de ploeg weer terug. Daarnaast hebben we de laatste 3 thuiswedstrijden allemaal omgezet in winst en daarin 10-doelpunten gescoord. Als we op deze voet verder gaan, zullen we het seizoen 2017 goed afsluiten.

Wat weet je van de tegenstander DVC’26?

Persoonlijk ken ik de ploeg niet goed. Uit de resultaten van dit seizoen, kan ik opmaken dat het een wisselvallige ploeg is. Zo scoorden DVC tegen Germania 3x in het eerste kwartier en kregen ze tegen Orion afgelopen week twee snelle tegendoelpunten. Zo beleefde Didam na twee winst partijen op rij, afgelopen zondag een teleurstellende middag wat resulteerde in de vijfde competitie nederlaag voor de Didamse ploeg.

Wat zorgt ervoor dat het team na een mindere start zich nu kan terug vinden op de 6e plek?

Als team hebben we nooit het vertrouwen verloren in eigen-kunnen en wisten dat wanneer we zouden blijven voetballen, zoals in de voorbereiding en vorig seizoen, we nog genoeg punten zouden halen. Dit in combinatie met hard werken, geloof blijven houden en een klein beetje geluk heeft mede gezorgd voor de resultaten van afgelopen weekenden.

Komende zondag een thuiswedstrijd tegen DVC’26 uit Didam. Wat is je verwachting van deze wedstrijd?

Zoals hierboven beschreven heb ik vertrouwen in een goede afloop morgen. Hopende dat de weergoden ons goed gezind zijn en we gewoon lekker kunnen voetballen. Op ons sportpark blijkt het vaak lastig voor onze opponent en hoop dat we morgen ons doelpunten-moyenne thuis kunnen opschroeven, zoals in de laatste 3-thuiswedstrijden.