Rick SchroerZaterdag 7 februari – Morgen staat de wedstrijd van Vorden 1 tegen Doetinchem op het programma. Hoogstwaarschijnlijk zal deze wedstrijd geen doorgang vinden,omdat de winter de laatste dagen toch wel te merken was. Middenvelder Rik Schroer blikt desalniettemin alvast vooruit op de wedstrijd die in een later stadium gespeeld zal worden.

Door de twee eerdere afgelastingen is de winterstop qua competitiewedstrijden iets verlengd, hoe heb jij je in de winterstop voorbereid op  de tweede seizoenshelft?

Aangezien het veld haast niet bespeelbaar was zijn we een aantal keer naar de Eefde geweest. De laatste week zijn we voornamelijk  de zaal in geweest en afgelopen donderdag hadden we een teambuildingsavond in de sporthal. Zelf heb ik me verder ook niet voorbereid op de tweede seizoenshelft, met dit weer gaat dat gewoon heel moeilijk.

Welke factoren spelen in jouw ogen een grote rol in het succes van het huidige seizoen?

Het teambelang staat voorop, dat zie je in iedere wedstrijd terugkomen. We weten wat we aan elkaar hebben en als het voetballend niet lukt, dan gaan we als team bikkelen. Die mentaliteit is dit seizoen misschien wel het sterkste punt. .

Wat kun je nog herinneren van de eerste wedstrijd tegen Doetinchem?

Dat was een 1-2 overwinning, we speelden een prima wedstrijd, maar lieten het na om deze te beslissen. Er was niks aan de hand, maar door een ongelukkige penalty werd het toch weer spannend. Uiteindelijk kwam na het tegendoelpunt niet heel erg meer in de problemen en was het een terecht overwinning.

Als de weergoden gunstig gezind zijn en de velden het toelaten, dan staat aankomende zondag de thuiswedstrijd tegen Doetinchem op het programma. Wat verwacht je van de deze pot?

Ik weet dat de velden slecht zijn dus ik kan het me haast niet voorstellen dat het door zou gaan. Mocht het wel doorgaan, dan zullen wij laten zien dat we er gelijk weer staan. Dat deden we in de eerste seizoenshelft en dat moeten we ook nu in het begin van de tweede laten zien. Doetinchem zal net zo goed ten strijd gaan, ik denk dat de winnaar van de 2e bal dan ook de winnaar van de wedstrijd zal worden.