roy bohmerVrijdag 18 september – Aankomende zondag treedt Vorden aan tegen DCS uit Zevenaar. Een nieuwe kans om punten te pakken in de 2e klasse. Middenvelder Roy Böhmer blikt alvast vooruit naar de tweede thuiswedstrijd van het seizoen.

Afgelopen zondag een nederlaag geleden uit bij BVC’12 uit Beek Ubbergen. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht in jouw ogen?

Voetballend waren we zeker niet minder dan BVC en deden we de hele wedstrijd goed mee. BVC speelde daarin tegen de kansen die ze kregen goed uit. We hebben een verzorgde opbouw laten zien, maar daaruit weinig kansen weten te creëren.

Door het stoppen van Erik bij het 1e elftal is de bezetting op het middenveld veranderd, hoe ga je hiermee om?

In de voorbereiding hebben we verschillende bezettingen geprobeerd te hanteren want een speler als Erik is niet gelijk te vervangen. Nu blijkt dat Koen op de positie van Erik prima uit te voeten kan. Hiermee behouden we het voetballend vermogen op het middenveld en krijgen misschien nog wel wat extra loopvermogen erbij.

Wat zijn in jouw ogen de grote verschillen tussen de tweede en derde klasse en hoe pakken jullie dit aan?

Als eerst natuurlijk het tempo, veel gaat direct. In de derde klas had je in balbezit regelmatig de tijd een oplossing te bedenken, hier moet je net een stap verder zijn anders ben je de bal weer kwijt. Daarnaast straffen de tegenstanders foute ballen sneller af. We trainen daarom ook meer op het ”Makkelijk tikken” met bijvoorbeeld positiespellen. Dus vooral de handelingssnelheid en het door bewegen.

Waar verheug je je het meest op in de mooie 2e klasse?

Dat we dit seizoen laten zien dat we er als team weer staan en ons als eenheid kunnen handhaven in de 2e klasse.

Aankomende zondag de tweede thuiswedstrijd tegen DCS, wat verwacht je van deze wedstrijd?

DCS heeft een leuke ploeg met aardig wat individuele kwaliteiten, dit moeten we zeker niet onderschatten. Ik denk wel dat wij als team verder zijn dan DCS. Daarnaast is DCS thuiswedstrijden niet gewend om op gewoon gras te spelen. Bij ons staan de koppen in ieder geval allemaal dezelfde kant op dus de 3 punten blijven in Vorden.