Zaterdag 5 december – Na een gelijkspel over gehouden te hebben in Zevenaar, speelt het eerste elftal morgen thuis tegen Concordia Wehl.  Hoe gaat Vorden het doen tegen een team die de laatste weken een paar plekjes naar boven gestegen is in de competitie? Verzorger Roy Dommerholt blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen OBW beleefd?

De vorige wedstrijd van Vorden bij OBW uit was ik helaas niet aanwezig, maar heb natuurlijk genoeg mensen gesproken om te horen hoe het was gegaan. Wat ik begreep heeft Vorden na een mindere eerste helft er toch een betere tweede helft tegenover kunnen zetten.

Wat is er in jou ogen in de 2e klasse anders dan in de 3e klasse?

Dit jaar spelen we voor het eerst in de tweede klasse en het team doet het erg goed. Het verschil met de derde klasse is in mijn ogen de individuele kwaliteiten die sommige teams hebben. Je ziet wanneer je niet 90 minuten super scherp bent dat je dan zo tegen een tegendoelpunt kan aanlopen. Wel zie je minder hechte teams en veel individuen en dat is iets wat Vorden wel is, “een team”.

Aankomend weekend spelen we tegen Concordia Wehl. Weet jij iets van dit team?

Ik heb Concordia zelf nog niet zien voetballen en ben dan ook wel erg benieuwd. Ze doen het momenteel goed. Ik weet dat zij laatst 4-0 wonnen van WAVV wat ook een sterke tegenstander is. Verder heb ik wel wat verslagen gelezen. Ze spelen vanuit een gesloten organisatie met twee gevaarlijke spitsen voorop.

Wat verwacht je van het eerste elftal dit seizoen?

We hebben bijna de eerste dertien wedstrijden gehad en staan nu mooi in de middenmoot. Ik verwacht dat wij hier zeker in mee gaan doen. We hebben ook wedstrijden laten zien waar wij de tegenstander onze wil hebben kunnen opleggen. Ik denk dat er nog wat mooie verrassingen in de maak zijn dit seizoen.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Het zal een zware wedstrijd worden waarbij ook het veld en de weersomstandigheden mee gaan spelen. Dan zal het iets minder om het mooie voetbal gaan, maar om de duels en tweede ballen en wie er het beste als team functioneert. Ik denk dat wij daar één van de beste in zijn in deze competitie.