RoyVrijdag 12 december- Aankomende zondag staat alweer de laatste competitiewedstrijd voor de winterstop op het programma. Tegenstander is Babberich.  Verzorger Roy Dommerholt blikt alvast vooruit.

Hoe heb je de laatste wedstrijd tegen Varsseveld beleefd?

De laatste wedstrijd hebben we 1-2 gewonnen van Varsseveld. Ik vond dat wij meer dan terecht hebben gewonnen. We kwamen wat ongelukkig achter met 1-0 in een periode waar in wij veel sterker waren, maar slordig in de eindfase. De tweede helft was het speelbeeld eigenlijk niet anders, maar grote uitgespeelde kansen bleven uit. Toen een speler van Varsseveld er met een ongelofelijke charge op Koen in vloog en hier terecht rood voor kreeg, kregen wij steeds meer grip. Het was een kwestie van tijd dat wij de gelijkmaker zouden maken. Dat varsseveld haar tweede rode kaart kreeg kwam door onze pressie en het feit dat zij hier niet mee om konden gaan op dat moment. Het logische gevolg daarna de 1-1 en de verlossende 1-2 die ons drie punten oplevert na een wedstrijd waarin wij beter waren dan de tegenstander.

Gaat het eerste elftal met de ervaring van vorig jaar tweede klasse de wedstrijden anders in?

Nee, ik denk niet dat de wedstrijden anders worden benaderd dan vorig jaar. Het enige verschil zijn de namen die in de basis elf staan met vorig jaar. Er hebben door blessures wat wisselingen plaatsgevonden, maar je ziet hoe goed deze jongens het systeem oppakken.  Ik denk dat dat ook de aanpak van Michel is en elke speler weet wat er van hem wordt verwacht op elke positie.

Aankomend weekend spelen we thuis tegen Babberich, wat weet je van deze tegenstander?

Niet zo heel erg veel. Het is een bekende vereniging, omdat zij jarenlang hoofdklasse hebben gespeeld. Dit jaar hebben ze een hoop nieuwe spelers en draaien niet zoals zij hadden verwacht. Het blijft een ploeg met waarschijnlijk veel individuele kwaliteit. Ondanks dat zij laatste staan vraagt dat misschien nog wel meer scherpte aan onze kant.

Wat verwacht je van aankomende wedstrijd?

Ik verwacht een wedstrijd waarin wij het spel moeten gaan maken en zij vanuit de omschakeling willen voetballen. Hier zullen wij hier veel duelkracht tegenover moeten zetten op ons eigen sportpark en dan vervolgens met het goede positiespel een doelpunt moeten forceren. Een snel doelpunt kan een ploeg als Babberich op dit moment gauw breken, dus snel scoren!