Bas BoersVrijdag 20 maart – Aankomende zondag staat de thuiswedstrijd tegen AZC op het programma. Een tegenstander waar Vorden nog punten aan wil verdienen. Verdediger Bas Boers blikt alvast vooruit.

Afgelopen week is er gewonnen van FC Eibergen? Was de uitslag volgens jou terecht?

De wedstrijd tegen Eibergen was niet onze beste wedstrijd. Het veld was niet goed waardoor we moeilijk aan voetballen toekwamen. De kracht van Vorden dit jaar is dat we ook met minder mooi voetbal kunnen winnen. Na de goal hebben we niks meer weggegeven en zo de wedstrijd over de streep getrokken. De uitslag was dus volledig terecht.

Wordt er binnen de groep al gepraat over een eventueel kampioenschap?

Met vijf punten voorsprong en een wedstrijd minder is dat een aannemelijke gedachte. De competitie is alleen nog lang niet gespeeld en kunnen na een paar wedstrijden de verhoudingen weer anders liggen. We moeten nu gewoon week voor week kijken en blijven winnen.

Je speelt dit seizoen zowel in het eerste als tweede elftal van Vorden. Hoe ervaar jij dit?

Als speler wil je natuurlijk altijd het hoogste. De trainer maakt zijn keuzes en die hebben voorlopig goed uitgepakt. Ik speel ook met veel plezier in het tweede en mag af en toe mijn minuten maken in het eerste. Het niveauverschil tussen het eerste en het tweede wordt kleiner, mede door het feit dat er nu ook jongens van het eerste meedoen. In de wedstrijd van vorige week hebben we laten zien dat het tweede ook een hoog niveau kan halen.

Wat zijn je ambities voor de komende jaren?

Naast voetballen in Vorden studeer ik in Enschede. Ik heb daar nu een kamer en ben dus minder in Vorden. Ik ga na dit seizoen kijken hoe ik het uiteindelijk in ga vullen.

Wat verwacht je aankomende zondag voor een wedstrijd?

De eerste wedstrijd heb ik vanaf de bank gezien. Het was een wedstrijd vol irritaties en opstootjes en we verloren de wedstrijd ook nog eens met 2-1. Dus we hebben wat goed te maken.