Bart Stokman - verdediger

Bart Stokman – verdediger

Zaterdag 1 oktober – Aankomende zondag staat de wedstrijd tegen AZC op het programma. Weet Vorden de 3 punten in huis te houden en zo de eerste thuisoverwinning te noteren of denken de Zutphenaren daar anders over? Verdediger Bart Stokman blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag de eerste nederlaag van dit seizoen geleden, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Afgelopen zondag vond ik een zware wedstrijd. De temperatuur was hoog en RKZVC had veel lopende mensen. We begonnen de wedstrijd redelijk tot goed, maar kregen in het verloop minder grip op de wedstrijd. Na de 1-0 van RKZVC hadden we moeite om de bal in ons bezit te houden. De tweede helft begonnen we opportunistisch. We probeerden met hoog druk zetten snel een doelpunt te forceren. Het resulteerde in enkele kansen, alleen helaas scoorde RKZVC in de tegenaanval. In het restant probeerden we nog met lange ballen een doelpunt te maken. Veel kansen leverde dit niet meer echt op voor ons. De 2-0 uitslag was dan ook terecht.

Wat zijn je persoonlijke doelstellingen voor dit seizoen?

Misschien lukt het mij nog een keer een doelpunt te maken (die kans acht ik helaas wel klein), maar de meeste voldoening haal ik uit een winstpartij zonder tegendoelpunten. Dat het achterin goed staat en dat ik vervolgens nog aanvallend mijn bijdrage kan leveren vind ik mijn grootste doelstelling.

Welke verwachtingen heb je van het tweede seizoen in de tweede klasse?

Ik ben er van overtuigd dat wij met een fitte selectie in de top 5 mee kunnen draaien. Grotere verenigingen hebben vaak een bredere selectie en kunnen schorsingen en blessures eenvoudiger opvangen. Het grootste risico is dan ook dat onze selectie te smal wordt (qua het aantal personen).

Wat weet je van de tegenstander AZC?

In de derde klasse was zowel de uit, als thuis wedstrijd een gelijk opgaande wedstrijd. Tijdens die wedstrijden bleek AZC een fysiek sterk team te hebben. Zij gaan met veel passie en inzet de wedstrijden in. Ik zie tussen AZC en Vorden dan ook veel vergelijkingen.

Aankomende zondag tegen koploper AZC, wat verwacht je van deze wedstrijd en wat is je voorspelling?

Zoals hierboven genoemd verwacht ik twee gelijkwaardige ploegen die met veel passie en inzet voor de overwinning gaan. Ik verwacht dan ook een zware wedstrijd met veel duels. Ik ben er van overtuigd dat als wij als team ons 100% inzetten wij de drie punten in Vorden houden. Ik voorspel een 1-0 overwinning.

vorden 1 - loil 1