Frank HiddinkVrijdag 27 januari – Aankomende zondag staat de wedstrijd tegen AD’ 69 uit Aalten op het programma voor Vorden 1. Een mooie kans om de nederlaag van vorige week weg te spoelen. Aanvaller Frank Hiddink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag de tweede nederlaag van dit seizoen geleden uit bij Bon Boys, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Voor mij voelde het als een complete off-day. De slag op het middenveld werd verloren waardoor wij niet aan het voetballen toekwamen. De 4-0 was hierdoor zeker terecht. Maar het neemt niet weg dat dit uiteraard een keer kan voorkomen. Zondag staan we er gewoon weer met z’n allen en dan gaan we weer voor de volle winst.

Een groot gedeelte van de eerste competitiehelft zat je in de lappenmand, hoe heb jij je in deze periode gemotiveerd om door te gaan en een plekje bij het eerste elftal te veroveren?

Ik heb inderdaad een hele lange tijd in de lappenmand gezeten. En dit is al vaker gebeurd. Op een gegeven moment ben je er helemaal klaar mee en word je er gek van dat je dat overkomt. Maar als je je er doorheen sleept en er voor blijft gaan word je vanzelf beloond. Nadat ik weer kon beginnen met voetbal heb ik een paar wedstrijdjes bij het 3de en 2de elftal mee gespeeld om wedstrijdritme op te doen. Nu een aantal wedstrijden bij het 1ste elftal weer en daar ben ik zeer blij mee. Nu blijf ik er uiteraard voor gaan om bij het 1ste elftal te blijven.

Wat zijn je persoonlijke doelstellingen en verwachtingen voor de tweede seizoenshelft?

Mijn persoonlijke doelstelling is al bereikt. Dat was namelijk het doel om periodekampioen te worden. Vorig jaar zaten wij er al dichtbij dus dat was een mooi doel voor dit seizoen. Nu is het zo dat wij op de eerste plek van de ranglijst staan. Het is nu zaak dat wij het per week gaan bekijken. Elke week is weer een nieuwe finale. Als we er met z’n allen in blijven geloven dan kan het nog een mooi seizoen worden.

Aankomende zondag staat de thuiswedstrijd tegen AD’69 op het programma, wat zijn je verwachtingen voor deze wedstrijd?

AD’69 is een fysieke ploeg waar voetballend vermogen in zit. Wat ik nog van de vorige wedstrijd kan herinneren is dat AD’69 sterk aan de wedstrijd was begonnen. Voor aankomende zondag zullen wij vanaf de eerste minuut scherp moeten zijn om het spel naar onze zijde te trekken. Als we hier in weten te slagen ga ik er vanuit dat wij met winst van het veld stappen