Zaterdag 28 oktbober – Na twee goede overwinningen waardoor Vorden weer meedoet vertrekt de selectie zondag 29 oktober naar Union uit Malden. Lukt het weer om drie punten mee naar Vorden te nemen? Aanvaller Ate Barendsen blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen AZC beleefd en hoe hebben jullie je op deze wedstrijd voorbereid?

De voorbereiding van de wedstrijd van afgelopen zondag was anders dan normaal. Dinsdagavond hebben we een teambuilding training gehad en dat kon je zondag wel zien want aan strijd, passie en teamwork was geen gebrek. Ik denk dat beide teams erg aan elkaar gewaagd waren en dat dit een gelijk opgaande wedstrijd was. We blijven in de 2e helft goed voetballen en hopen de winnende nog te kunnen maken. Dat ik hem dan in de 85e minuut mag binnenkoppen door een geweldige voorzet van Gijs van der Veen dat is een fantastisch gevoel.

Wat is de doelstelling van het eerste elftal dit seizoen?

De doelstelling is toch om elk jaar weer beter te worden en hoger te eindigen dan vorig jaar. Wij als team hebben gezegd in de top 5. Nu begin je de competitie natuurlijk niet best en ga je toch twijfelen of we dit seizoen niet te hoog hebben ingezet. De wedstrijd tegen WAVV weet je te winnen en dat zijn belangrijke punten. Zo begin je de wedstrijd tegen AZC toch mentaal sterker dan dat je nog geen punten hebt gepakt.

Wat weet jij van tegenstander Union?

Van de tegenstander Union weet ik alleen dat ze vorig jaar zijn gepromoveerd in de 3e klasse. Het is een voetballende ploeg en ze staan op 7 punten dus wederom weer een belangrijke wedstrijd.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een goede voetballende pot hopelijk op hetzelfde niveau als de wedstrijd van AZC. Ik denk dat we de laatste weken aardig gegroeid zijn en hopelijk kunnen we weer hetzelfde niveau halen. Als we dat halen hebben we aankomende zondag een goede kans op de 3 punten.