Vrijdag 7 oktober- Zondag speelt het eerste elftal tegen Spero uit Elst.
Zal de goede reeks doorgezet kunnen worden en kunnen er weer drie punten mee naar Vorden genomen worden? Inmiddels vaste kracht van Vorden 1 Mike van Lingen blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen AZC beleefd?

De laatste wedstrijd tegen AZC was een hele mooie wedstrijd om te voetballen. Ik denk ook dat het voor de supporters een mooie wedstrijd was om te aanschouwen. In de eerste helft kregen Frank en ik misschien wel de beste kansen om op 1-0 te komen. Echter lag AZC-keeper Nardo goed in de weg. In de tweede helft kom je alsnog op voorsprong doormiddel van een goed doelpunt van Ate en dan weet je dat het voor tegenstanders erg lastig is om terug te komen. Zeker tegen ons.

Wat is het verschil met het eerste jaar in de 2e klasse?

Sommige tegenstanders zijn nu bij ons bekend en dan weet je dus waar de sterke en zwakke punten liggen van hen. Aan de andere kant is het zo dat de selecties van onze tegenstanders elk jaar wel de nodige wisselingen ondergaat. Het klinkt misschien cliché, maar elke wedstrijd gaan wij uit van onze eigen krachten uit en dan kunnen we het iedereen lastig maken.

Aankomend weekend spelen we uit tegen Spero.  Wat weet jij van deze tegenstander?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik helemaal niks weet van deze tegenstander. Ook in de jeugd heb ik hier nooit tegen gespeeld.

Hoe gaat het met je zelf in het eerste Elftal?

Het eerste elftal heeft, in vergelijking met vorig seizoen, op een aantal posities andere namen staan. Onder andere Wiebe, Ate en ik zijn jongens die nu vaste krachten zijn geworden, terwijl wij vorig seizoen elkaar regelmatig hebben vergezeld op de bank. Saillant detail: drie bovengenoemde jongens zijn verantwoordelijk voor 3 van de 4 doelpunten dit seizoen. Een persoonlijke ambitie van mij is om topscorer van Vorden 1 te worden dit seizoen. Gezien het feit dat het wekelijks geen regen van doelpunten is bij ons, is dit nog best wel een reële doelstelling.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Zoals eerder genoemd weet ik niks van Spero en is het dus ook lastig om een verwachting te schetsen. Aan de stand is te zien dat Spero ook acht punten heeft behaald in de eerste vijf wedstrijden. Spero zal dus een geduchte tegenstander zijn voor ons. Toch denk ik dat wij voort zullen borduren op de goede wedstrijd van vorige week en voorspel ik een 1-2 overwinning voor ons. Doelpuntenmakers: Ate Barendsen en ik.