roy bohmerVrijdag 11 maart – Na drie thuiswedstrijden mag Vorden 1 komend weekend in Ulft gaan spelen tegen SDOUC, lukt het Vorden om de drie punten meer naar huis te nemen? Middendvelder Roy Böhmer blikt alvast vooruit.

Afgelopen week werden de punten gedeeld met Hatert, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de puntendeling terecht in jouw ogen?

De eerste helft was volgens mij niet om aan te zien, beiden partijen waren heel onrustig aan de bal. Daarbij mogen we nog blij zijn dat Hatert de eerste helft niet op 0-1 komt door een vrije mogelijkheid voor de goal. De 2de helft begonnen we een stuk sterker en kregen we meer grip op de wedstijd, ook al lukte dit voetballend niet altijd.  Met hard werken en zo nu en dan een uitbraak waren wij de 2de helft wel wat sterker. Over de hele wedstrijd gezien is een gelijkspel een eerlijke verdeling.

Waar moet het team zich aan vast houden om handhaving in de resterende wedstrijden te bewerkstelligen?

De organisatie van achteruit! Het staat van achteruit gewoon goed. We hebben niet voor niets de minste tegendoelpunten. Ik denk dat veel ploegen tegen onze organisatie, opbouw en werklust voor elkaar opkijken. Daarnaast is het natuurlijk wel van belang dat we zorgen dat de kansen die we krijgen ook om worden gezet in doelpunten.

Afgelopen dinsdag de kwartfinale van de Achterhoek cup behaald, wat vond je van deze wedstrijd?

We speelden mede door een aantal afwezigen in een aangepaste opstelling, dit was in het begin voor een groot aantal van ons erg onwennig. Waardoor we pas na 30 minuten aan aan ons eigen spel toekwamen. Vanaf dat moment hebben wij de wedstrijd gedomineerd. Dat wij een ronde verder zijn is in mijn ogen meer dan terecht.

Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen concurrent SDOUC, wat verwacht je van deze wedstrijd?

SDOUC is momenteel met een slechte reeks bezig met daarbij veel tegengoals! Daarbij denk je gelijk dat deze ploeg niet veel vertrouwen kan hebben. Vertrouwen in elkaar en werken met elkaar voor een resultaat staan gelijk aan de mentaliteit van ons elftal! Daarbij komt ook nog eens dat we spelen op een kunstgrasveld waarbij wij het balletje goed kunnen laten gaan. Een combinatie van die factoren levert ons 3 punten op, die dan natuurlijk in de Herberg gevierd gaan worden…