Zaterdag 24 februari  – Op het programma staat de uitwedstrijd tegen SDOUC uit Ulft. Zij beschikken over een kunstgrasveld, echter met de huidige temperaturen is het nog de vraag of de wedstrijd wel of niet doorgaat. Kan Vorden de 3 punten mee naar huis nemen of houdt SDOUC ze in Ulft? Middenvelder Roy Böhmer blikt alvast vooruit op deze wedstrijd.

Afgelopen zondag geen competitie voetbal gespeeld, hoe ziet een zondag er dan voor jou uit?
Door de afgelastingen van afgelopen weekend zijn we met de ploeg de zaal in gegaan, en hebben daar een training afgewerkt. De rest van de dag ben ik bezig geweest voor de zaak, het kampeerseizoen staat weer voor de deur en daar moet vanzelfsprekend nog genoeg voor gebeuren.

Hoe kijk je terug op de 1e seizoenshelft?
Met een dubbel gevoel, we hebben ons de eerste wedstrijden tekort gedaan. Voor zover ik me kan heugen hebben we nog nooit zo’n slechte seizoensstart gehad. Gelukkig herpakken we ons bijtijds en zijn het einde van de eerste seizoenshelft in een flow gekomen. Je zou haast zeggen dat de winterstop en de slechte weersomstandigheden voor ons op een verkeerd moment kwamen.

Welke verschillen zie je dit seizoen t.o.v. voorgaande seizoenen in de 2e klasse als je kijkt naar het team en spel?
Het spel is grotendeels hetzelfde zoals de afgelopen jaren in de 2de klasse. Dit komt natuurlijk doordat we een hechte (vrienden)groep hebben die al jarenlang met elkaar voetbalt en voor elkaar door het vuur gaat. Ik vind het mooi om te zien dat een aantal jongens nog steeds een grote ontwikkeling doormaken en daardoor dus ook voor zichzelf de lat hoger leggen bij bijvoorbeeld trainingen. Dit komt het niveau natuurlijk alleen maar ten goede.

Wat weet je van de aankomende tegenstander SDOUC?
Dat ze er dit jaar beter voor staan dan de afgelopen jaren, ze doen nu netjes mee in de subtop. Daarbij hebben ze natuurlijk onder de weersomstandigheden van de afgelopen weken een groot voordeel met een kunstgrasveld. Waarbij wedstrijden en trainingen bij teams met een normaal veld sneller worden afgelast is die kans bij SDOUC een stuk kleiner.

Aankomende zondag spelen jullie in Ulft tegen SDOUC, wat verwacht je van deze wedstrijd?
Als de weergoden ons goed gezind zijn….. een erg open wedstrijd. Beiden teams spelen vanuit hun eigen kracht. Het is voor ons zaak de snelheid en countermogelijkheid die SDOUC met de voorste linie heeft tegen te gaan, en daarbij ons eigen positiespel op de mat te leggen. Dan gaan de 3 punten mee naar Vorden.