Vrijdag 8 december – Aankomend weekend staat alweer de laatste uit competitiewedstrijd van 2017 op het programma. Lukt het Vorden om drie punten tegen een bekende tegenstander SDOUC uit Ulft mee naar huis te nemen. Siebren Bijenhof blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen DVC beleefd? Was de uitslag volgens jou terecht?

De uitslag was in mijn ogen zeker terecht. We waren in het begin van de wedstrijd op een zwaar veld een stuk scherper in de duels dan DVC, waardoor DVC weinig bij ons voor het doel kwam. We kwamen gelukkig daardoor ook redelijk snel op voorsprong, maar in de tweede helft maak je het in mijn ogen nog onnodig even spannend, omdat DVC uit het niets in een keer scoort. Gelukkig maakten wij vlak voor tijd nog de 3-1 en is dat een terechte uitslag op basis van de beleving hoe je speelt.

De winterstop is in aantocht? Hoe kijk jij terug op de eerste seizoenshelft?

Zelf heb ik niet alle wedstrijden gezien van de eerste seizoenshelft, omdat ik helaas het hele jaar geblesseerd ben en daardoor niet altijd aanwezig kon zijn. Maar over het algemeen heb je een slechte seizoenstart waarin je in de eerste paar wedstrijden weinig punten haalt, maar de laatste wedstrijden pak je wel weer de nodige punten waardoor je nu weer netjes in de subtop mee voetbalt.

Wat weet jij van tegenstander SDOUC? Wat kan jij je nog herinneren van het team van vorig jaar?

Als ik aan SDOUC denk dan denk ik aan de wedstrijden tegen Björn Grotenhuis. Alleen voetbalt hij daar niet meer helaas. Die wedstrijden waren altijd een groot spektakel. Wat ik nog kan herinneren van het team van vorig jaar is vrij weinig alleen dat ze een aantal nieuwe spelers in het team hadden ten opzichte van het jaar daarvoor.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe SDOUC dit seizoen voetbalt. Als je puur naar de ranglijst kijkt verwacht je dat wij de punten mee naar Vorden gaan nemen, maar we zitten ook in een competitie waar veel teams van elkaar kunnen winnen. Uiteindelijk als we de lijn door trekken van de laatste paar wedstrijden en het voetballend vermogen wat omhoog schroeven ten opzichte van afgelopen zondag verwacht ik dat wij met een 1-3 overwinning de punten mee naar Vorden nemen.