Zaterdag 28 januari – Na een lange winterstop, waar uiteindelijk ook de sneeuwgoden nog hun best deden treedt Vorden 1 aankomende zondag aan tegen SDOUC. Kan het vlaggenschip direct het goede ritme weer vinden of is het nog aftasten en wacht er een boeiende en spannende pot? Aanvoerder en verdediger Stefan Eggink blikt alvast vooruit.

Aanstaande zondag de eerste competitie wedstrijd na de winterstop op het programma,  hoe zijn jullie de winterstop doorgekomen als team in de vorm van trainingsarbeid, ritme etc?

Door de weersomstandigheden hebben we vaak moeten werken met een alternatief programma. Onze begeleidingsstaf heeft er echter alles aan gedaan om dit zo goed mogelijk in te vullen, we zijn veel in de zaal bezig geweest en gelukkig konden we afgelopen week ook weer buiten aan de slag.

Hoe kijk je terug op de eerste seizoenshelft?

We mogen als team zeer tevreden over de eerste seizoenshelft. We staan op een mooie gedeelde vijfde plaats en er lijkt nog van alles mogelijk te zijn gezien de stand. Daarnaast vind ik het knap dat we tijdens de eerste seizoenshelft de afwezigheid van Gijs, Daan en Siebren goed hebben opgevangen. Zij trainden voor de winterstop al regelmatig mee, maar sluiten nu weer in zijn geheel aan, wat voor de sterkte van onze selectie een enorme pré is.

Wat weet je nog van de eerste wedstrijd tegen SDOUC in de competitie?

Van de vorige wedstrijd weet ik mij niet meer zoveel voor de geest te halen. Het werd uiteindelijk een 0-0, waarbij beide teams niet veel creëerden. Het ging om de wedstrijd direct na de zomerstop, je merkt tijdens dit soort wedstrijden dat teams dan vaak nog op zoek zijn naar bepaalde automatismen, dit zal zondag wellicht ook weer het geval zijn.

Welke persoonlijke doelstelling heb je  nog dit seizoen?

Voor mijzelf heb ik geen speciale doelen voor ogen. Ik wil graag spelen en hoop daarbij een aandeel te kunnen hebben in een goed resultaat. Het belangrijkste vind ik het om veel plezier te hebben met het team en met het spelletje, dit lukt nog altijd goed!

Aankomende zondag uit tegen SDOUC, wat verwacht je van de wedstrijd en wat is je voorspelling als einduitslag?

Ik verwacht dat het zondag een wedstrijd wordt waarbij beide teams even zullen moeten wennen na een lange winterstop. Daarna hoop ik dat wij snel het spel naar ons toe kunnen trekken en we vervolgens de drie punten mee naar Vorden gaan nemen.