Zaterdag 12 november – Na vorig week drie punten gepakt te hebben staat alweer de volgende wedstrijd op het programma. Tegenstander is Rood Wit uit Groesbeek. Lukt het Vorden om wederom met drie punten naar Vorden terug te keren? Aanvaller Daan Horstman blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste competitiewedstrijd tegen WAVV beleefd?

Het was voetballend een matige wedstrijd op een zwaar bespeelbaar veld waarbij de gelukkigste heeft gewonnen.  De tweede helft komen we na een mooie aanval op 1-0 voorsprong, maar weten die voorsprong lang vast te houden en scoort WAVV uit een vrije trap de gelijkmaker. Daarna krijgen ze een penalty wat helemaal geen penalty had mogen zijn, omdat de bal in de actie ervoor al een halve meter over de zijlijn was en de grens dus had moeten vlaggen voor een ingooi. Gelukkig missen ze de penalty en op dat moment kregen wij weer extra motivatie om vol voor de drie punten te gaan en in de 89e minuut schiet Sam de vrije trap er op schitterende wijze in en houden we de volle drie punten in Vorden.

Gaat het eerste elftal nu met een jaar ervaring in de 2e klasse de wedstrijden anders in?

Wij gaan er naar mijn idee de wedstrijden op dezelfde manier in als vorig jaar. Het verschil met vorig jaar is dat wij nu bijna alle teams kennen en dus ook weten wat de sterke en zwakke punten zijn van de clubs.

Aankomend weekend spelen we uit tegen Rood Wit.  Wat weet jij van deze tegenstander?

Rood Wit is voor ons nog een onbekende tegenstander. Wat wij hebben gehoord over Rood Wit is dat het een team is met voorin een aantal technische spelers en een team dat achterin wel zijn steekjes laat vallen, omdat ze al 23 tegendoelpunten hebben. Verder weet ik dat ze gedegradeerd zijn uit de 1e klasse.

Het eerste elftal heeft in het begin van de competitie veel blessures gehad. Sluit de nieuwe generatie uit de jeugd volgens jou aan op het niveau in de 2e klasse?

Ja in het begin van het seizoen hadden we te maken met de blessures van o.a Gijs, Siebren en ik zelf nog met mijn knie. Gelukkig trainen Gijs en Siebren beide weer volop mee en wordt de selectie weer sterker.  De extra punten van de laatste weken hebben niet te maken met het herstel van deze blessures, want de spelers die er nu in staan doen het uitstekend en pakken het goed op.  Dit jaar hebben al veel spelers uit de jeugd meegedaan en pakken dit ook goed op , want zo hebben Luuk Smit en Guido Beerning dit jaar al hun debuut mogen maken.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een wedstrijd met veel strijd en beleving waarbij wij er voor vol tegen aan gaan om de drie punten mee naar Vorden te nemen. Ik ga er vanuit dat er weer zoals altijd veel supporters uit Vorden aanwezig zullen zijn om ons naar de overwinning te schreeuwen. Ik denk dat het een 0-2 overwinning wordt voor ons met als doelpuntenmakers Bart Stokman en Ate Barendsen