Maandag 17 april – Na een overwinning in de laatste minuten tegen Leones treedt Vorden 1 vandaag alweer aan tegen Concordia Wehl. Het betreft eveneens een inhaalwedstrijd. Weet Vorden de goede lijn door te trekken of houdt Concordia de punten in Wehl? Verdediger Bas Kortstee blikt alvast vooruit.

Op paaszaterdag hebben jullie 3 punten gepakt tegen Leones, hoe heb je deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Het was een mooie wedstrijd met veel strijd en passie. Over de hele wedstrijd gezien was een gelijkspel ook gepast geweest. Maar door de onterechte afgekeurde eerste goal van ons was de blijdschap nog groter toen we uiteindelijk toch de 1-0 scoorde.

Hoe kijk je terug op de eerste seizoenshelft?

Aan de stand te zien zijn we de eerste seizoenshelft goed doorgekomen. Maar we hebben hier en daar nog wel enkele punten laten liggen. De eerste seizoenshelft hadden we nog wel enkele blessures. Nu deze mensen terug zijn kunnen we met volle sterkte de 2e seizoenshelft in gaan.

Wat weet je nog van de eerste wedstrijd tegen Concordia Wehl?

Ik weet nog dat we die wedstrijd in de laatste minuten een goal tegen kregen en zodoende op een 2-2 eindstand kwamen. Daarnaast herinner ik me dat Concordia Wehl een zeer fysiek elftal heeft, hierdoor kwamen er veel fysieke duels in de wedstrijd voor. Dit betekend dat we komende zondag alles moeten geven om de 3 punten naar Vorden brengen.

Daarnaast hebben we nog wat goed te maken van de wedstijd tegen SDOUC.

Wat vind je van de beslissing om de competitie 3 weken later te laten beginnen en de winterstop variabel te maken?

Zelf vindt ik dit een goede beslissing van de KNVB. Hierdoor krijg je minder last van vakantiegangers die later aansluiten in de voorbereiding en worden er minder wedstrijden afgelast in de winter. Dit is voor alle partijen een win-win situatie.

Aankomende zondag spelen jullie tegen Rood Wit. Wat is je verwachting van de wedstrijd en welke einduitslag voorspel je?

Komende zondag tegen Rood Wit verwacht ik een wedstrijd met veel fysieke duels. Aangezien we de vorige keer 1-0 hebben verloren, hebben we nog wat goed te maken. Ik voorspel daarom ook een 1-0 winst voor Vorden.