Vrijdag 30 januari – Na de aflasting van vorige week staat aankomende zondag als de weergoden het toelaten de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op het programma. Vorden gaat op bezoek bij RKZVC uit Ziewent. Leider Tim Vrielink blikt alvast vooruit.

Het eerste half jaar als leider van het eerste elftal heb je erop zitten. Hoe kijk je hier op terug?

Hoe het eerste halfjaar van dit seizoen is verlopen is natuurlijk ongekend goed. Vanaf de eerste wedstrijd stonden alle neuzen de goede kant op. Ook was het voor iedereen duidelijk dat het anders moest dan  in de voorbereiding tijdens de beker- en oefenwedstrijden. De goede reeks die heeft geleid tot de eerste periode is natuurlijk super. Maar ook na de nederlaag tegen AZC hebben wij ons weer snel kunnen herpakken door een soortgelijke reeks neer te zetten.

Heb je al een contractverlenging gekregen en ga je door?

Nadat Michel zijn contract had verlengd heeft hij de gehele staf verzocht samen met hem nog een jaar door te gaan. Dit hebben wij dan ook gedaan en ik heb hier ook niet over na hoeven te denken.

Wat is jouw rol binnen de groep?

Ik probeer de randzaken rond het elftal zo goed mogelijk te regelen en zoveel mogelijk duidelijkheid te verschaffen naar spelers en begeleiding toe rondom wedstrijden e.d. Aangezien ik qua leeftijd niet veel scheel met de meeste spelers en bij sommigen zelfs jonger ben is mijn rol wellicht net wat anders dan mijn voorgangers. Ik probeer deze rol zoveel mogelijk een eigen invulling te geven.

Zelf heb je moeten stoppen met voetbal. Kriebelt het niet als je nu aan de lijn staat?

Uiteraard kriebelt het nog wel eens maar ik weet dat het beter is dat niet meer voetbal. Gelukkig kan in nu als leider toch nog veel betrokken zijn bij het team en ook de wedstrijdbeleving van een zondag meepakken. Al is het altijd anders dan wanneer je zelf
meespeelt. In het begin van de competitie was ik tijdens de wedstrijd nog meer gespannen dan wanneer ik nog zelf voetbalde. Dit is gelukkig wel minder geworden en ik kan inmiddels wat rustiger langs de lijn zitten.

De weersvoorspellingen zijn nog niet zo best. Hoe geeft de selectie hier invulling aan om wel op tijd klaar te staan voor de strijd in de tweede helft van de competitie?

We hebben de winterstop vooral gebruikt om rust te pakken zodat iedereen weer fit is voor de tweede helft van de competitie. In de voorbereiding op komende wedstrijden hebben we een aantal keer geoefend, en wanneer het veld het in Vorden niet toe liet om te trainen zijn we uitgeweken naar het kunstgras in Eefde. Zodoende hebben we genoeg wedstrijd en trainingsminuten kunnen maken. Hopelijk wordt het snel weer anders en kunnen we snel weer strijden in de competitie.

Als alles doorgaat spelen jullie a.s. zondag tegen RKZVC. Meteen tegen de nummer twee van de lijst, Wat voor een pot verwacht je?

Je kunt het natuurlijk altijd op twee manieren benaderen.  Het is altijd lastig om zonder ritme een topper te spelen, maar aan de andere kant is het wel een extra motivatie om super scherp weer uit de startblokken te schieten en te zorgen dat je drie punten mee naar huis neemt om gelijk een slag te slaan. De jongens hoeven we niet te motiveren voor deze wedstrijd en iedereen is zich bewust van het belang van deze wedstrijd.

RKZVC is voetballend één van de beste ploegen in deze competitie. In de eerste paar wedstrijden hebben ze o.a. tegen ons een aantal punten laten liggen, maar zijn nu ook met een indrukwekkende opmars bezig.
Vorden heeft het nooit eenvoudig tegen deze ploeg, maar wanneer we tegen goed spelende ploegen spelen kunnen wij hier vaak in mee. Ik verwacht dan ook een uitermate boeiende pot met hopelijk goed spel van beide ploegen.

Wat herinner je nog van de eerste wedstrijd?

De thuiswedstrijd wonnen wij door in het laatste kwartier twee keer te scoren. Of dit verdiend was waren de meningen destijds verdeeld. Uiteindelijk telt het resultaat en herinneren wij ons de drie punten die wij in eigen huis hebben gehouden. Wat ik nog wel herinner is dat RKZVC goed verzorgt positiespel kan spelen en op hoog tempo het spel kan verplaatsen met een zeer sterke as. En een centrale verdediger die misschien wel de beste passer van deze competitie is.

Is iedereen momenteel fit?

Nee, helaas beschikken wij niet over een fitte selectie. Daan Horstman heeft last van zijn knie en het is nog niet bekend hoelang hij er uit is. Wij hopen uiteraard dat het niet lang duurt.