Robin Verstege - keeper

Robin Verstege – keeper

Vrijdag 23 september – Aankomende zondag staat de wedstrijd tegen RKZVC in Zieuwent op het programma, een bekende tegenstander afkomstig uit de 3e klasse. Keeper Robin Verstege blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen Concordia Wehl beleefd?

Tegen Concordia speelden we onze beste wedstrijd van dit seizoen. De eerste twee weken begonnen we telkens erg matig, maar deze wedstrijd haalden we 90 minuten een goed niveau. Daar zijn we dan ook heel tevreden over. De gelijkmaker in blessuretijd is dan natuurlijk zuur, maar Concordia is één van de betere ploegen uit 2I en dat wij in een gelijk opgaande wedstrijd net niet de drie punten pakken, zegt denk ik veel over onze kansen om het dit seizoen nog beter te doen dan vorig jaar.

Gaat het eerste elftal nu met een jaar ervaring in de 2e klasse de wedstrijden anders in?

Nee, er is geen verschil in vergelijking met vorig jaar wat betreft de voorbereiding en ons eigen spel. Wat je wel ziet is dat ploegen nu meteen rekening met ons houden, omdat ze ons vorig seizoen ook al hebben gezien.

Aankomend weekend spelen we uit tegen de RKZVC, een oud bekende uit de 3e klasse en de Achterhoek Cup.  Wat weet jij nog van deze tegenstander?

Van RKZVC weet ik dat ze doorgaans heel verzorgd voetbal spelen. Ze hebben echt veel voetballende kwaliteit in alle linies. Fysiek voetbal vinden ze echter minder prettig en daar deden wij in de voorgaande seizoenen ons voordeel mee. Ze hebben een aantal nieuwe spelers, maar ik weet niet wie dat precies zijn en waar ze spelen. Wat ik wel weet is dat Sjors Storkhorst geblesseerd is. Dat is toch een speler met een hoop individuele kwaliteiten die voor Zieuwent vaak het verschil maakt.

Hoe gaat het met je zelf in het eerste Elftal? Is het nog te combineren met studie/werk?

Met mij gaat het prima in het eerste elftal. Het is alweer mijn zesde seizoen bij de selectie en voor mijn gevoel heb ik elk jaar nog stappen gemaakt. Behalve als doelman beter worden heb ik niet echt persoonlijke ambities en de ambitie die iedereen binnen het team deelt, is om dit jaar een paar plaatsen te stijgen op de ranglijst. Het zou mooi zijn om in mei op een vijfde of vierde plek te eindigen.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht een wedstrijd met goed voetbal van beide kanten. RKZVC heeft tegenwoordig kunstgras dus dat moet geen probleem zijn. Zieuwent zal naar mijn idee vol voor de winst gaan, aangezien ze op dit moment onderaan staan. Wij zoeken ook altijd de snelste weg naar voren dus het belooft een wedstrijd met een hoog tempo te worden. Ik zeg 0-1. Dan zit je er bij ons meestal niet zo ver vanaf.