Vrijdag 19 februari – A.s. zondag staat de wedstrijd tegen Rheden op het programma. Na vele gelijkspellen wil Vorden weer eens drie punten gaan pakken. Middenvelder Niels Siemerink blikt alvast vooruit.

Afgelopen week is er weer een wedstrijd afgelast. Wat hebben deze aflastingen voor impact op conditie/ wedstrijdritme binnen de groep? Heeft Vorden in jou ogen een achterstand gezien wij geen kunstgrasveld hebben?

We hebben inderdaad de laatste tijd weinig kunnen trainen en spelen. Gelukkig hebben we een aantal alternatieven kunnen benutten en tussendoor toch nog een wedstrijd voor de Achterhoekcup kunnen spelen. Al met al is het niet een super voorbereiding op de tweede seizoenshelft. Een kunstgrasveld zou voor Vorden zeker ideaal zijn gezien het velden tekort, maar ook omdat je in deze fase van de competitie eigenlijk een te groot gat krijgt ten opzichte van onze tegenstanders die wel de beschikking hebben over zo’n veld. je komt dan niet echt lekker in een ritme als je noodgedwongen moet wisselen van trainingsaccommodatie. Dan bedoel ik sporthal/sportschool/kunstgras/oefenhoek en zelfs afgelasting. Toch zal er bij ons in het team wel iets los komen op het moment dat het weer zondag is en er gevoetbald moet worden. Deze jonge groep heeft bodem genoeg om met deze situatie om te gaan.

Blijft iedereen nog fit binnen de groep? Vind je dat de winterstop later moet ingaan gezien de laatste jaren aan het begin van de winterstop vak nog wel gevoetbald kan worden maar aan het einde niet meer?

Op een enkele blessure en schorsing na zijn we aardig compleet zondag. Dan is het aan de jongens die in het basisteam ingepast worden om te laten zien dat we met deze selectie van 19 man niet veel voor elkaar onder doen. Wat betreft de winterstop vind ik het eigenlijk prima hoe het nu in elkaar zit. Vaak is het inderdaad nog prima weer om te voetballen in december, maar met al die drukke “decembermaand” is het ook wel lekker dat het voetbal even stopt. Helaas werkt het weer dit jaar nog niet echt mee om te kunnen voetballen.

Vorig seizoen speelde je zowel in het eerste als tweede elftal van Vorden. Is dit dit seizoen ook zo? Worden de verschillen tussen 1 en 2 ook kleiner gezien het tweede elftal ook behoorlijk vernieuwd is de afgelopen jaren?

Dit is nog steeds het geval. Ik voetbal graag en gezien mijn werksituatie is het niet altijd mogelijk om te trainen en op zondag te voetballen. Meestal lukt het om op zondagochtend bij het tweede elftal te spelen. Als dat niet kan sluit ik graag in de middag aan bij één.
Ik zie dat het gat tussen 1 en 2 inderdaad steeds kleiner wordt en als er een beroep gedaan wordt op het 2e dan is dat niet per definitie een mindere speler die komt aansluiten. Vaak worden deze, ook jonge, jongens door het team op sleeptouw genomen en zie je dat ze ook op een hoger niveau mee kunnen.

Heb jij de eerste wedstrijd tegen Rheden meegedaan? Wat kan je nog herinneren van deze wedstrijd? Wat verwacht je zondag voor een wedstrijd?

De eerste wedstrijd tegen Rheden heb ik niet meegedaan. Ik heb de wedstrijd wel van de kant bekeken. Wat ik me nog kan herinneren is dat Rheden destijds echt voor een gelijkspel naar Vorden kwam en dat de wedstrijd zich met name afspeelde op de helft van Rheden. Helaas werden de kansen niet afgemaakt en stond er aan het eind 0-0 op het scorebord.
Aan ons de taak om zondag wel te scoren. Na een gelijkspel tegen DCS willen we graag weer eens drie punten pakken.  Ik verwacht een moeilijke wedstrijd voor beide ploegen waarbij wij weer alles uit de kast moeten halen om te winnen. Als we op een voorsprong kunnen komen moet dit lukken gezien onze sterke verdediging.