Vrijdag 28 oktober – Aankomende zondag treedt Vorden aan tegen SC Rheden. Lukt het Vorden om de goede lijn in de competitie door te zetten tegen de tegenstander onder hoede van Peter Jansen. Leider Tim Vrielink blikt alvast vooruit naar deze wedstrijd.

Hoe heb jij de laatste competitiewedstrijd tegen OBW beleefd? Was de uitslag volgens jou terecht?

Het was een typische Vorden 1 wedstrijd. Een wedstrijd waar weer van alles gebeurde en ouderwets spannend was tot aan de laatste seconde. Maar bovenal een teamprestatie van formaat waarbij onze keeper Robin Verstege terecht de titel Man of the Match heeft gekregen met de Casillas-achtige redding in de eerst helft als hoogtepunt. Als je na 55 minuten met 10 man komt te staan en het voor elkaar weet te kregen geen kans weg te geven en het OBW onmogelijk maakt een man meer situatie te creëren mag je spreken van een terechte uitslag.

De afgelopen weken zijn er paar wedstrijd gespeeld met negatief resultaat. Hebben deze wedstrijden impact op de wedstrijd voor aankomend weekend?

Deze vraag beantwoord ik geheel op persoonlijke titel. Te beginnen met de wedstrijd(en) om de Achterhoekcup. Deze wedstrijd start je goed en speel je tot aan de rust een prima pot met verzorgd voetbal, dat het na rust misgaat mag in principe niet gebeuren maar kan het wel begrijpen.
Gezien de breedte van de selectie heb ik mijn twijfels bij de deelname aan een toernooi als de Achterhoekcup, je ziet dat we op zondag al alle zeilen bij moeten zetten om de jongens fit te krijgen en te houden en we mogen blij zijn dat de jongens uit ons 2e bereid zijn ons uit de brand te helpen(Groot compliment, echt KLASSE!!).
Dat dan de motivatie en beleving anders is dan op de zondag is een logisch gevolg van bovengenoemde.
De wedstrijd om de beker van afgelopen zondag vond ik dat er teveel jongens niet hun eigen niveau haalde, diverse oorzaken zijn hiervoor te vinden. Kwalijker vind ik dat we op die momenten er niet als team kunnen staan.
Maar het mooie aan dit team is dat er voor de competitie op zondag een knop omgaat en er weer gestreden wordt als 1 team om de punten mee naar Vorden te nemen.

Gaat het eerste elftal nu met een jaar ervaring in de 2e klasse de wedstrijden anders in?

Net als afgelopen seizoen gaan we vooral uit van onze eigen kracht. Natuurlijk stellen we onze tactiek links en rechts wel op een tegenstander af. Het verschil met vorig seizoen is dat tegenstanders zich ook op ons instellen. Dit zie ik als een compliment voor het team, maar ook als een compliment voor de gehele vereniging. We worden op waarde geschat en de basis daarvoor is dat het voetbal verenigingsbreed positief gedragen en uitgedragen wordt!

Aankomend weekend spelen we uit tegen Rheden.  Wat weet jij nog van deze tegenstander?

Van vorig seizoen weet ik nog dat het een stugge ploeg is met veel ervaren spelers. Het woord voetbalgogme komt in mij naar boven als ik aan hun ervaren spelers denk.
Dat Peter Jansen daar nu aan het roer staat is voor een aantal van onze spelers wel bijzonder. Wat wel eens vergeten wordt is dat Peter Jansen samen met al zijn assistenten op de woensdagmiddag de fundering heeft gelegd voor Vorden 1 zoals die er nu staat. Ik denk dat jongens als Koen Oosterhuis, Bas Kortstee en Daan Horstman etc. nu de vruchten plukken van het werk wat Peter al jarenlang in onze jeugdafdeling doet.

Inmiddels ben je al een paar jaar leider. Bevalt het je nog en kan deze staf nog lang blijven voortbestaan?

Het bevalt mij uitstekend! En denk dat ik ook voor de anderen spreek als ik zeg dat we dit nog wel een tijdje vol kunnen houden samen. Michel blijft sowieso nog een seizoen. Gerrit wil wel graag hogerop( hij kan dit ook makkelijk aan), maar ik denk dat het beter is voor Gerrit dat hij gewoon bij Vorden blijft en wij dan met zijn allen het hoogst haalbare nastreven.

Wat verwacht je aankomende zondag voor een wedstrijd?

Ik denk dat het een wedstrijd wordt waar vooral de slag op het middenveld de doorslag zal geven. Ook denk ik dat er weinig kansen zullen komen. We zullen dus zorgvuldig om moeten gaan met de geboden mogelijkheden. Ik voorspel dan ook een minimale overwinning. 0-1.