Sam Abbink - verdediger

Sam Abbink – verdediger

Zaterdag 12 december – Vorden treedt aankomende zondag aan tegen Quick 1888 uit Nijmegen. Gaat het Vorden lukken om de eerste seizoenshelft in stijl af te sluiten door de punt(en) mee te nemen naar Vorden? Verdediger Sam Abbink blikt alvast vooruit op deze wedstrijd.

Afgelopen weekend een gelijkspel behaald tegen Concordia Wehl, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht in jouw ogen?

Ik vond dat we de gehele wedstrijd hebben gecontroleerd, voetballend de bovenliggende partij waren. Maar ook de betere kansen hebben gehad. Het laatste kwartier eigenlijk constant druk uitgeoefend op hun speelhelft en in hun 16-meter. Helaas hebben we op dit moment het geluk niet aan onze zijde en blijft het 0-0.

Tijdens je blessure stond veelal je broertje (Bas) op jouw positie, wat heb je gedaan om je weer terug te knokken in de basis elf?

Eigenlijk heb ik niet veel meer gedaan dan anders. Wel heb ik meer energie gestoken in de voorbereiding van het nieuwe seizoen en was ik natuurlijk extra gemotiveerd. Maar de trainer is altijd duidelijk geweest en ik wist dat mijn kans in de 2e klasse wel zou komen.

Het valt op dat  jullie dit seizoen vaak de punten delen met de tegenstanders (6 van de 12 wedstrijden),  hoe kijk jij tegen deze toch wel opvallende ontwikkeling aan?

Na een goede start, waar we ook nog meededen voor de 1e periode, zitten we nu in een iets ‘mindere’ fase. Zijn misschien iets minder dominant in de voorhoede dan in het begin, maar je speelt natuurlijk ook tegen goed georganiseerde ploegen, die weinig weggeven. We worden na onze goede prestaties nu serieus genomen door elke tegenstander en deze nemen hierin dan minder risico’s. Belangrijk is dan, dat je zelf ook niets weggeeft. En ja, dan zijn de wedstrijden misschien wat minder spectaculair, maar het gaat uiteindelijk om de punt(en).

Nog 1 wedstrijd tot aan de winterstop, hoe kijk jij terug op de eerste seizoenshelft?

Ik denk dat we menigeen wederom hebben verbaasd met onze prestaties. Hadden goeie mogelijkheden in de 1e periode, deden lang bovenin mee. We doen voetballend zeker niet onder voor de tegenstanders die we hebben gehad. Dus ik denk dat we trots mogen zijn op de eerste seizoenshelft. Nu is het aan ons, om dit een goed vervolg te geven.

Aankomende zondag spelen jullie tegen de koploper (Quick 1888) die nog weinig punten heeft laten liggen. Wat verwacht je van deze wedstrijd?

Quick speelt het hele seizoen al sterk, hebben de eerste periode gewonnen en staan ook nu ruim bovenaan. Maar we hebben tegen de huidige nummer 2 en 3 bewezen, dat we voetballend goed mee kunnen komen. Ik denk dat we op het kunstgras in Nijmegen dit ook kunnen laten zien. En misschien hebben we het geluk dit keer wel aan onze zijde, zodat we de eerste seizoen in stijl kunnen afsluiten.