Robin VerstegeVrijdag 3 april – Aankomend paasweekend staan er voor Vorden de inhaalwedstrijden tegen Doetinchem en nummer twee RKZVC op het programma. Een goede mogelijkheid om uit te lopen en uit te kijken naar een kampioenschap . Keeper Robin Verstege blikt alvast vooruit.

Afgelopen week verloren van WVV? Was de uitslag volgens jou terecht?

De uitslag vond ik absoluut niet terecht. Wij domineerden de eerste helft en tot aan de 75 ste minuut was er geen vuiltje aan de lucht en het stond nog maar 1-0. Wij hebben simpelweg te veel kansen gemist tegen WVV en dan weet je dat de bal er aan de andere kant zomaar in kan rollen en met 1-1 krijg je dan een totaal andere wedstrijd. Dus in plaats van 0-3 stond het ineens 1-1 en gaven we de wedstrijd uit handen.

Aankomend weekend staan er twee wedstrijden op het programma. Een goede mogelijkheid om na het verlies van WVV een stap dichterbij het kampioenschap te komen.

Het vertoonde spel van vorige week geeft binnen de groep een extra boost voor de wedstijden van aankomend weekend. De groep staat er qua fitheid net zo voor als tegen WVV en Stefan Eggink wordt hier weer aan toegevoegd na zijn schorsing. Als we zo dominant spelen als tegen WVV staan we na maandag acht punten los van RKZVC.

Wat zijn jouw ambities voor de komende jaren?

Ik wil zo lang als mogelijk deel uit blijven maken van dit team, want er zit heel veel potentie in deze groep. Ik wil natuurlijk ook dolgraag met Vorden naar de 2de Klasse en het liefst natuurlijk dit jaar. Vanwege mijn studie mis ik helaas een groot deel van de tweede seizoenshelft volgend jaar. Het tweede semester moet ik in het buitenland doen en dan zit voetballen er helaas niet in.

Wat kan je nog herinneren van de vorige wedstrijden tegen Doetinchem en RKZVC?  Wat verwacht je voor een wedstrijden van het weekend?

Doetinchem uit was een wedstrijd waarin wij sterk begonnen en vroeg twee keer scoorden als ik het me goed herinner. Daarna misten we een aantal kansen op de 0-3 en werd het zelfs nog even spannend nadat we onnodig een penalty tegenkregen, maar over de hele wedstrijd gezien waren wij daar veel beter. Thuis tegen RKZVC waren beide ploegen aan elkaar gewaagd. Het leek een typische 0-0 pot te worden, maar op het laatst benutten wij twee kansen en wonnen met 2-0.