Zaterdag 8 april – Na de overwinning van vorige week nestelde Vorden 1 zich goed in het linkerrijtje. Aankomende zondag treden zij aan tegen OBW uit Zevenaar. Weet Vorden de goede lijn door te trekken of heeft OBW snode plannen? Middenvelder Roy Böhmer blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag 3 punten gepakt tegen Rheden, hoe heb je deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Het was niet een heel hoogstaande wedstrijd van beide kanten, veel strijd en werklust. Dat wij uiteindelijk winnen was meer dan terecht, Rheden is geen één moment voetballend in onze 16 meter geweest. Wij daarin tegen hadden de 2de helft genoeg kansen om er een aantal meer te maken.

Op welke punten is het team gegroeid ten opzichte van het 1e seizoen in de 2e klasse?

Ondanks het jeugdige team zijn we een stuk volwassener geworden. Waar we vorig jaar meer dan regelmatig een wedstrijd gelijk speelde, weten we nu een voorsprong makkelijker om te zetten in 3 punten. De verdediging staat bij ons over het algemeen als een huis, mede hierdoor trekken we wat makkelijker een overwinning binnen.

Wat weet je nog van de thuiswedstrijd tegen OBW?

Dat we die wonnen met 3-2. Een wedstrijd waarbij wij de eerste helft domineerden. De 2e helft pakken we een onnodige rode kaart (2 keer geel). Daardoor kregen we het de laatste 20 minuten een stuk lastiger. Op mentaliteit spelen we dan de wedstrijd uit en kwamen als winnaar uit de bus.

Aankomende zondag spelen jullie tegen OBW in Zevenaar, wat verwacht je van de wedstrijd en wat is je voorspelling als einduitslag?

OBW speelt natuurlijk voor lijfsbehoud, en hebben dit jaar bovenin niet mee kunnen komen. Dit betekend natuurlijk niet dat wij de wedstrijd moeten onderschatten. We hebben namelijk in het verleden ook wel eens klop gekregen in Zevenaar. Bij ons is iedereen fit, en gretig om te spelen. Ik verwacht een leuke pot voetbal met een hoog tempo ( kunstgras ) waarbij wij als winnaar uit de bus komen:  OBW 1 – 3 Vorden.