Gijs van der Veen - aanvaller

Gijs van der Veen – aanvaller

Vrijdag 8 april – Aankomende zondag reist Vorden 1 af naar Beneden-Leeuwen om de wedstrijd tegen concurrent Leones te gaan spelen. Lukt het Vorden om de 3 punten mee naar de Achterhoek te nemen of houdt Leones de punten in huis? Aanvaller Gijs van der Veen blikt alvast vooruit.

Afgelopen week werden de punten gedeeld, nu met WAVV. Hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de puntendeling terecht in jouw ogen?

Je weet dat je het lastig gaat krijgen, maar we hebben goed gevoetbald de eerste helft. In het begin was het even wennen, maar daarna voetbalde we goed met een aantal mooie aanvallen als resultaat. Helaas kom je dan op een 1-0 achterstand en wordt het lastig om nog de gelijkmaker te maken. Gelukkig maken we die door gewoon door te blijven gaan en met iedereen ervoor te knokken en dan valt de 1-1. In mijn ogen was het een mooie en terechte uitslag.

Wat verwacht je nog van de resterende wedstrijden?

Dat elke punt belangrijk is in deze fase van de competitie. We moeten weer een keer de 3 punten gaan pakken, dat zou lekker zijn voor ons, ook als je kijkt naar de stand.

Nu de competitie haar einde nadert, mag je voorzichtig terugblikken. Waar ben je trots op als je terug kijkt dit seizoen?

Dat wij als nieuwe club in de 2de klasse heel goed begonnen zijn. Wij hebben goed stand gehouden  en tegen elk team hebben gevoetbald. Je hoort ook dat ze het lastig vinden om tegen Vorden te voetballen, doordat wij 1 team zijn en voor elkaar door het vuur gaan tot het einde van de wedstrijd.

Wat weet je nog van de thuiswedstrijd tegen Leones?

Helaas was ik deze wedstrijd geschorst en heb ik hem van de kant moeten bekijken. Ik weet nog wel dat we 2-0 voor stonden en het nog 2-2 werd. Dit was erg zonde, hopelijk gaat het zondag beter.

Aankomende zondag wacht de uitwedstrijd tegen concurrent Leones, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik verwacht dat het een mooie wedstrijd wordt met veel beleving en strijd. De punten zijn voor beide teams natuurlijk belangrijk als je kijkt naar de nacompetitie. We moeten zorgen dat we snel op voorsprong komen en dan blijven voetballen. Natuurlijk moeten we dan de voorsprong vasthouden en de 3 punten mee naar huis nemen, zodat het een mooie en gezellige terugreis wordt in de bus.