Vrijdag 9 september- Aankomende zondag reist Vorden 1 af naar Beneden-Leeuwen om de wedstrijd tegen Leones te gaan spelen. Lukt het Vorden om de 3 punten mee naar de Achterhoek te nemen? Verdediger Stefan Eggink blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen SDOUC beleefd?

Tijdens een eerste wedstrijd is het altijd even afwachten hoe je de competitie begint. We hebben in de beker goede wedstrijden gespeeld, maar alleen kwam dit tijdens het begin van de wedstrijd er afgelopen zondag niet uit. Verdedigend stond het goed, maar alleen kwamen we te weinig aan het voetballen toe. Het laatste kwartier hebben we geprobeerd om de 1-0 te forceren. Dit wilde helaas niet lukken. Ik denk gezien het spelbeeld dat een gelijkspel terecht was.

Gaat het eerste elftal nu met een jaar ervaring in de 2e klasse de wedstrijden anders in?

Ik verwacht niet dat we de wedstrijden dit seizoen anders in zullen gaan. We proberen iedere wedstrijd de drie punten mee te nemen, alleen moet je soms de doelstelling gedurende de wedstrijd bijstellen. Wel denk ik dat we door de ervaring van vorig jaar allemaal slimmere voetballers zijn geworden. Dit moet ons helpen om bepaalde fouten niet meer te maken.

Aankomend weekend spelen we uit tegen de Leones. Wat weet jij nog van deze tegenstander?

Vorig seizoen hebben we tweemaal een gelijkspel behaald tegen Leones. Ik vond het een hecht elftal dat weinig weggaf. In die zin lijkt Leones wel op ons. Ik heb wel gehoord dat er een aantal spelers zijn vertrokken en dat hiervoor nieuwe spelers zijn aangetrokken. Of dit het team beter of slechter zal maken zal moet blijken. Wel weet ik dat er tijd nodig is om nieuwe spelers in te passen. Gezien het feit dat wij het team bij elkaar hebben kunnen houden, moeten hier mogelijkheden liggen voor ons.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Aangezien wij toch vinden dat we wat goed te maken hebben, gezien de wedstrijd tegen SDOUC, verwacht ik een fel Vorden. We zullen er dan ook alles aan doen om de drie punten mee naar Vorden te nemen.