Vrijdag 9 oktober – Aankomende zondag treedt Vorden aan tegen Hatert. Een wedstrijd waarvoor Vorden weer een eindje moet afreizen. Leider Tim Vrielink blikt alvast vooruit naar deze wedstrijd.

Hoe heb jij de wedstrijd afgelopen week tegen Rheden beleefd?

Afgelopen zondag heb ik een wedstrijd gezien waar maar één team echt wilde voetballen voor de punten. Vanaf minuut 1 hebben wij de wedstrijd gedicteerd en hebben geen moment de controle verloren. Het uitblijven van het doelpunt was na afloop dan ook een domper voor het publiek en de spelers. Ik denk dat wij, waar we thuis tegen DCS teveel kregen, in deze wedstrijd te weinig hebben gekregen.
Je kunt zien dat dit team al een tijd lang samenspeelt, iedere keer aangevuld met spelers die over veel kwaliteit beschikken uit eigen jeugd. De balans is ontzettend goed op het moment. Er wordt volwassen gespeeld vanuit onze vaste tactiek en spelopvatting. Dit heeft Michel er de afgelopen jaren met succes in weten te slijten. Het lijkt misschien alsof er niet veel veranderd is gezien het spel dat wij ook nu in de 2e klasse op de mat weten te leggen. Maar het niveau is echt ontzettend hoog, niet alleen van Vorden maar ook van de tegenstanders. Het spel is veel resultaatgerichter, dat is het grote verschil.

Kunnen wij als Vorden al zeggen dat wij best mee kunnen komen in de 2e klasse en is klassenbehoud mogelijk?

De seizoensstart die we nu meemaken is ongekend goed en dit wellicht tegen de verwachting van velen in. Klassenbehoud is ons streven dit seizoen. De 10 punten die we nu hebben behaald helpen ons al een heel stuk op weg. Maar we zullen iedere wedstrijd weer een hoog niveau moeten halen willen we deze lijn vast houden. Dit doen we gelukkig niet alleen. Het is mooi om te zien dat we week in week uit door een grote schare trouwe supporters aangemoedigd worden. Supporters die mee willen naar Hatert kunnen deze zondag met de spelers mee in de bus.

Aankomend weekend spelen we tegen Hatert. Wat weten jullie als technische staf van Hatert?

Hatert is voor mij persoonlijk volledig onbekend. Wat ik in de verslagen heb gelezen hebben ze veel punten onterecht of onnodig laten liggen. Gelukkig heeft Michel een breed netwerk binnen het trainersgilde en zal hij ongetwijfeld over meer informatie beschikken.

Wat verwacht je van het eerste elftal dit seizoen?

De sfeer in het team is goed, het niveau op de trainingen hoog en de vertaling van de oefenstof naar de zondag is zichtbaar. Afgelopen jaren groeiden we nog door in het seizoen. Ik sluit niet uit dat dat dit jaar ook weer gaat gebeuren en dan weet je natuurlijk maar nooit waar het spreekwoordelijke schip strand.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

We hebben in de afgelopen wedstrijden laten zien dat we goed kunnen voetballen. Maar wanneer de wedstrijd op het fysieke vlak arbeid vraagt zijn wij ook heel sterk. Dus wat voor een wedstrijd het ook wordt, ik heb alle vertrouwen in een goed resultaat. Hopelijk kunnen we met een volle bus richting Hatert dus meld je nog snel aan!