Bas abbinkVrijdag 8 mei – Aankomende zondag staat de laatste wedstrijd van het seizoen op het programma, na de winst op PAX afgelopen speelronde, treedt Vorden aan in en tegen Gendringen. Verdediger Bas Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag de derby tegen PAX winnend afgesloten, hoe heb jij deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Ik keek vooraf erg uit na de wedstrijd, omdat dit natuurlijk mijn eerste echte derby is geweest tegen Pax 1 en met al het publiek en sfeer maakte dit de cirkel rond. Ik vond dat de wedstrijd redelijk gelijk verliep, vooral de eerste helft. Pax kwam er een enkele keer goed uit en ook wij hadden enkele kansen. In de tweede helft zetten we volgens mij deze lijn door tot de 1 – 0. Hierna namen wij de overhand en viel de 2 – 0 vrijwel direct daarna. Dit gaven we ook niet meer uit handen dus de winst vond ik verdiend.

In de voorbereiding en in de 1e competitiehelft heb je vooral in het tweede gevoetbald, hoe is de overgang naar het eerste elftal verlopen?

Ja dat klopt en in het tweede elftal speelde ik ook altijd met heel veel plezier. Ik vond de trainingen en wedstrijden erg fijn verlopen door de ontspannen sfeer en aangezien het eigenlijk ook allemaal vrienden zijn in één team. Ik werd heel erg goed en leuk door de jongens opgenomen in het team ondanks dat ik geluk heb gehad met de blessures van andere spelers en daardoor mijn kans heb gekregen. Ze helpen me goed op trainingen en in de wedstrijden. Ik leer erg veel van de spelers en de trainer maar ik ben er nog lang niet. In mijn ogen maak ik de echte overgang hopelijk volgend seizoen.

In het tweede elftal speelde je in de voorhoede, in het eerste elftal ben je linksachter en in centrum achterin geplaatst. Hoe bevalt deze toch wel opmerkelijke positiewisseling?

Eigenlijk heb ik verschillende posities ingevuld bij het tweede. Ik begon in de verdediging en ging van de voorhoede weer terug naar het middenveld. In de junioren heb ik ook in de verdediging gespeeld dus het invullen van die positie viel me wel goed.  Er staan ook goede spelers om me heen dus die helpen me ook goed door mij veel te coachen in zowel de wedstrijd als op de trainingen.

Aankomende zondag de laatste wedstrijd van het seizoen uit naar Gendringen, wat verwacht je van deze wedstrijd?

Ik verwacht dat ook de laatste wedstrijd met erg veel beleving wordt gespeeld en dat we ook deze pot gaan laten zien dat Vorden 1 de terechte kampioen is.  Hopelijk wordt er van beide teams een goeie, felle en sportieve wedstrijd gespeeld zodat we beide het seizoen goed af sluiten.