Vrijdag 30 oktober –  Na een weekend vrij geweest te zijn staat aankomende zondag de wedstrijd tegen FC Winterswijk op het programma. Lukt het Vorden om dit keer drie punten mee te nemen vanuit Winterswijk? Aanvaller Daan Horstman blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen SDOUC beleefd?

Ik vond het een goede wedstrijd, waarbij wij de eerste helft lieten zien dat wij zeker in de tweede klasse thuishoren. We begonnen goed en zette SDOUC meteen onder druk. SDOUC had geen keus en moest de lange bal spelen. Alle duels werden de eerste helft gewonnen door Vorden en er werden veel kansen gecreëerd. Het enige wat we de eerste helft zijn vergeten is ons zelf te belonen waardoor de wedstrijd definitief op slot kon worden gegooid. De tweede helft ging SDOUC voetballend beter spelen, maar creëerde alsnog erg weinig. Uit het niets viel de 2-1 en in de 97e minuut kreeg SDOUC een penalty die ze benutte. Een SDOUC supporter moet dit een terechte uitslag vinden, maar zelf vind ik dit geen terechte uitslag. Het verschil met de 2e klasse en 3e klasse is dat we nu teams tegenkomen met echt bepalende spelers. Kleine fouten worden meteen keihard afgestraft en dat is ook waar wij beter in moeten worden om de kleine fouten er uit te halen.

Aankomend weekend spelen we tegen Fc Winterswijk. Weet jij nog iets van Winterswijk van twee seizoenen terug?

Wat ik kan herinneren van twee seizoenen geleden is dat Winterswijk een hele goede ploeg heeft met veel lopende mensen. Het middenveld van Winterswijk is sterk met technisch vaardige voetballers. Of het team van Winterswijk hetzelfde gebleven is durf ik niet te zeggen. Uit hebben we verloren en thuis hebben we gelijkgespeeld.

Wat verwacht je van het eerste elftal dit seizoen?

Ik verwacht dat wij dit seizoen als team zijnde goed kunnen meekomen in de 2e klas. Voetballend zijn wij misschien niet het beste team, maar wij hebben zeker tegen grote clubs zoals Babberich, Grol en DCS laten zien dat wij voetballend niet minder zijn en zelfs beter. Als het op strijd en mentaal aankomt zijn wij denk ik het sterkste team in de competitie.
Als je promoveert naar een hogere klasse ga je altijd het eerste jaar voor klassenbehoud en onze doelstelling is dus ook “handhaving “ in de 2e klasse. Nu we er zo goed voor staan en nog kans hebben op een periode ga je daar als team natuurlijk wel voor. Helaas hebben we het niet in eigen hand, maar we zullen er alles aan doen om zondag de drie punten mee naar Vorden te nemen.

Hoe gaat het nu met jezelf na alle blessures/ pechgevallen?

Het gaat met mijzelf steeds beter. Alleen voetballend en conditioneel moet het beter worden om weer het niveau van vorig jaar te halen. Het is altijd lastig na een blessures om weer terug te komen, vooral als je een paar behoorlijke blessures achter elkaar hebt gehad. Mentaal moet je dan sterk blijven om er weer bovenop te komen. Je wil altijd weer zo snel mogelijk je oude niveau halen en dat is ook een punt waar ik zeker aan moet werken.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Wij hebben daar nog wat recht te zetten van twee seizoenen geleden, want we hebben uit verloren.  Ik verwacht een wedstrijd met  veel strijd  en goed voetbal van beide ploegen.  Wij zullen er als team  alles aan doen om de drie punten weer mee naar Vorden te nemen en met het support van onze trouwe supporters moet dat goedkomen.