Robin Verstege

Zaterdag 11 oktober – Morgen speelt Vorden 1 haar 3e uitwedstrijd tegen AD’69 uit Aalten.
Keeper Robin Verstege blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag nipt gewonnen van Bon Boys, een terechte uitslag?

Jazeker. Beide ploegen hadden natuurlijk weinig kansen, maar wij hadden duidelijk meer grip op de wedstrijd. Wij stonden grotendeels op hun helft te voetballen en zij konden op geen enkel moment onder onze druk uit.Dat zij dan bijna de wedstrijd naar zich toe trekken met een schot van 30+ meter doet niets af aan onze prestatie. Zoiets kan namelijk op elke moment en in iedere wedstrijd gebeuren.

Tot nu toe nog maar 2 doelpunten tegen in de competitie, hoe verklaar je dat?

Door te zeggen dat wij dit seizoen ontzettend goed voetbal spelen. Niet alleen achterin, maar ook de voorhoede en het middenveld dragen verdedigend hun steentje bij en de achterhoede probeert waar mogelijk voorin van toegevoegde waarde te zijn. Het is ook niet voor niets dat die twee tegendoelpunten een eigen doelpunt en een penalty waren. Voor de rest komt er tot nu toe gewoon niets door achterin. Het is een echte teamprestatie.

Dit  jaar een aantal nieuwkomers in de klasse 3c, wat is jouw verwachting hiervan?

Ik verwacht niet heel veel anders dan vorig seizoen. WVV is uit de 2de klasse gekomen, maar die ploeg kennen wij al van twee seizoenen geleden. Daarnaast is van de gepromoveerde ploegen alleen VVO voor ons een nieuwe tegenstander. Ik verwacht net als vorig jaar een hele spannende competitie met een grote middenmoot, maar zonder enorme laagvlieger zoals Ruurlo vorig jaar was. Alle ploegen zijn aan elkaar gewaagd.

Komende zondag AD’69 uit, wat verwacht je van die wedstrijd?

AD schijnt een ploeg te zijn die probeert te voetballen. Dat klinkt in ieder geval positief. Voor de rest weet ik niet veel van ze. Zelf heb ik één keer tegen AD gespeeld in de 4de klasse, maar dat is te lang geleden om iets te zeggen over hoe zij er nu voor staan. Desondanks verwacht ik gewoon dat wij de stijgende lijn doorzetten en de drie punten uit Aalten meenemen naar Vorden.