Roy Böhmer

Vrijdag 31 oktober – Komende zondag speelt Vorden de topper tegen AZC. Middenvelder Roy Böhmer blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag de 7e overwinning op rij en winst van de periodetitel, hoe heb je dat beleefd?

Ja dat was super! Iets was je als speler niet vaak gaat mee maken. Vorig jaar grepen we net naast de eerste periode en dit jaar pakken wij hem ongeslagen! Iets wat niemand van de voren had kunnen voorspellen. Dit zegt natuurlijk genoeg over groei die je als groep hebt doorgemaakt het afgelopen jaar. De wedstrijden waarin wij het vorig jaar moeilijk kregen trek je nu over de streep. Daarbij is het zeker mooi dat wij onszelf en de supporters van Vorden vorige week een feestje hebben kunnen bezorgen met het pakken van de periode in eigen huis.

Je staat naast een geroutineerde speler als Oldenhave op het middenveld, in hoeverre helpt dat jou betreffende je voetbal ontwikkeling?

Ja dat helpt zeker! Dit is mijn 6de seizoen bij Vorden 1, ik heb Erik in mijn eerste twee jaar meegemaakt als leider van Vorden 1 mede door zijn zware blessure. De jaren daarvoor ging je als junior kijken bij het eerste en keek je altijd met verbazing naar Erik zijn geweldige trap en drive om altijd te willen winnen. Nu speel je naast hem en merk je dat die mentaliteit er nog steeds inzit. Daar kan ikzelf en menig voetballer een voorbeeld aan nemen.

Waar zou dit team nog in kunnen groeien naar jouw mening?

Er zijn altijd genoeg verbeterpunten anders hadden we natuurlijk wel op het hoogste niveau geacteerd. Ik denk dat het vooral een uitdaging wordt om de punten die de afgelopen jaren zijn verbeterd vast te blijven houden en daarmee het constante niveau te blijven behouden wat we nu hebben. Mocht dit de aankomende wedstrijden lukken dan gaat het niveau vanzelf omhoog en wie weet wat het seizoen dan nog gaat brengen.

Komende zondag tegen AZC, eveneens aan een goede serie bezig, wat verwacht je van die wedstrijd?

Ja dit wordt zeker een interessante wedstrijd, wij staan nu 5 punten los van AZC dus die moeten winnen om de aansluiting met ons te houden. Van verhalen die je hoort moet AZC voetballend redelijk weerstand kunnen bieden. Ik denk wel dat wij voetballend en mentaal en stuk verder zijn dan AZC en mede daarom ook de 3 punten mee terug naar Vorden nemen.