Stefan Eggink - verdediger

Vrijdag 29 januari – Aankomende zondag staat de eerste competitiewedstrijd na de winterstop op het programma voor VV Vorden. Tegenstander van deze wedstrijd is DCS uit Zevenaar. Aanvoerder Stefan Eggink blikt alvast vooruit.

Aankomend weekend waarschijnlijk de eerste competitiewedstrijd na de winterstop. Hoe staat het eerste elftal er momenteel voor?

Gezien DCS op kunstgras speelt zal de wedstrijd komende zondag sowieso doorgaan. We zullen er dus klaar voor moeten zijn! Ik verwacht dat we aan het voetballen kunnen komen en daarbij zullen we net als altijd strijd moeten leveren en dan zijn we er klaar voor.

Hoe is het eerste elftal de winterstop doorgekomen?

Tijdens de winterstop hebben we verschillende dingen ondernomen. De velden lieten het soms niet toe om buiten te trainen, maar gelukkig heeft onze trainer hier creatieve oplossingen op bedacht. We hebben afgelopen zondag wel gewoon een wedstrijd kunnen spelen en hierin hebben we een prima 6-1 overwinning behaald.

DCS heeft de eerste wedstrijd er al weer opzitten. Hebben zij nu een voorsprong?

Ik weet niet of DCS op dit moment verder is dan ons. Het is wel zo dat zij voordeel zullen hebben van het feit dat we op kunstgras spelen. Zij zijn dit gewend en wij zullen weer even moeten wennen. Het is dan ook wel fijn dat we afgelopen week hebben kunnen trainen op de kunstgrasvelden van Warnsveldse Boys.

Wat is nu de doelstelling van het eerste elftal voor de tweede helft van de competitie. Is deze nog bijgesteld?

Onze doelstelling blijft onveranderd. Wij willen ons het liefst zo snel mogelijk veilig spelen. Wanneer dit is gerealiseerd kunnen we eventueel onze doelstelling bijstellen, maar laten we zeker niet op de zaken vooruit lopen.

Het gat tussen de nr 3 en nr 10 is erg klein. Hoe gaan jullie de goede reeks van voor de winterstop doorzetten dit jaar?

De eerste wedstrijden na de winterstop geven vaak al direct aan hoe een tweede seizoenshelft gaat verlopen. Het is dus ontzettend belangrijk om direct goed te beginnen. Als team zullen wij er alles aan moeten doen om zondag direct een eerste belangrijke stap te zetten.