Zaterdag 7 mei 2016 – Aankomende zondag speelt Vorden alweer één van de laatste wedstrijden van het seizoen. Na zich vorige week veilig gespeeld te hebben kan men zich nu misschien nog richten op de derde periode. Hiervoor zal zondag van directe concurrent Concordia punten gepakt moeten gaan worden . Aanvaller Koen Oosterhuis blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de wedstrijd afgelopen week tegen Babberich beleefd?

We begonnen heel sterk en zorgden ervoor dat Babberich meteen onder druk stond. Hierdoor creëerden we meerdere kansen. Uiteindelijk ontstaan hieruit twee dik verdiende doelpunten.
Vervolgens kwam Babberich beter in het spel en waren de laatste 10 minuten een soort Actie Reactie voetbal, waarbij er veel gecounterd werd.
In de tweede helft zakten we in en zorgen we ervoor dat er ruimtes gecreëerd worden achter hun verdediging. Hierdoor kwamen we er vaak gevaarlijk uit. Ten slotte scoren we de 3-1 met een fantastisch afstandsschot van Frank Hiddink. Kortom een verdiende overwinning!

Aankomend weekend spelen we uit tegen de Concordia Wehl. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd?

In grote lijnen een gelijkwaardige wedstrijd, echter hadden we onszelf in de laatste 15 minuten moeten belonen. Wederom een gelijkspel, waarbij er meer in had gezeten.

Afgelopen twee wedstrijden is er nog kans op een periode. Leeft dit binnen de groep of is het doel voor dit seizoen gehaald?

Het doel van dit seizoen was ons veilig spelen en dit doel hebben we uiteindelijk bereikt.
We willen dit seizoen goed afsluiten door de laatste twee wedstrijden te winnen.
Twee wedstrijden winnen en de periode pakken is natuurlijk de kers op de taart!

Wat verwacht je aankomende weekend voor een wedstrijd?

Beide teams zijn nog in de race voor een periode, daarom zal het een zware wedstrijd worden, waarbij duels en tweede ballen heel erg belangrijk worden. Ik denk met de mentaliteit en de voetbalkwaliteiten van de afgelopen weken, dat we weer de drie punten gaan pakken!