IMG_7425Vrijdag 11 september 2015 – Aankomende zondag staat de eerste uitwedstrijd tegen BVC uit Beek-Ubbergen op het programma voor Vorden 1. Een kans om wederom punten te behalen in de 2e klasse. Nieuwkomer in de selectie Michiel Barink blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de afgelopen wedstrijd tegen Babberich ervaren?

Voor mij was het allemaal wel even wennen. Ook omdat ik na vijf jaar weer bij de eerste selectie zit.
Ik vond de uitslag wel terecht. We begonnen de wedstrijd een beetje afwachtend, beoordeelden het niveau en we moesten een beetje wennen aan de tegenstander. Maar vanaf het begin van de wedstrijd zaten we er gelijk kort op, combineerden gewoon en waar het kon creëerden we goede kansen. Je hebt dan een beetje geluk dat de keeper eruit wordt gestuurd door een rode kaart en daarna domineer je de wedstrijd gewoon en breidt de score uit naar 2-0 en 3-0. Het is die zondag wel even gevierd, maar het is pas de eerste overwinning en pas de eerste wedstrijd dus.

Aankomende zondag staat de wedstrijd tegen BVC op het programma. Is er iets van deze vereniging bekend?

Volgens mij is deze tegenstander twee seizoenen ongeslagen kampioen geworden.
Net als bij Baberich zijn bij deze club ook weer de nodige spelers aangetrokken waardoor het in mijn ogen nog geen team kan zijn.

Wat zijn jouw ambities voor aankomend seizoen?

Tijdens de trainingen in de selectie probeer ik mijn eigen niveau op te beuren en ik ga voor zoveel mogelijk speelminuten, maar de concurrentie voor de rechts- en linksback zijn groot.
Ik verwacht een mooi seizoen. Ons is ook verteld dat we dit seizoen gewoon elk weekend moeten gaan genieten van dit niveau, dus dat ga ik dan ook doen. Directe handhaving proberen we wel te halen.

Wat verwacht jij aankomende zondag voor een wedstrijd?

Ja, dat is lastig te zeggen. BVC zal wel net als Babberich veel individuele talenten hebben, maar de vraag is of zij als team op elkaar ingespeeld zijn. Dit kan voor ons mogelijkheden bieden.
Maar we gaan natuurlijk weer voor de volle drie punten en die nemen we ook gewoon mee naar Vorden, zodat we na dit weekend op zes punten staan!