Niels SiemerinkVrijdag 20 februari – A.s. zondag staat de wedstrijd in Haaksbergen tegen Bon Boys op het programma. Na vele vrije weekenden wil Vorden de punten gaan aanvullen. Niels Siemerink blikt alvast vooruit.

Waarschijnlijk gaat er van het weekend na vele vrije weekenden weer een competitiewedstrijd gespeeld worden. Hoe speelt dit binnen de groep?

De winterstop heeft wat mij betreft lang genoeg geduurd, dus ik kijk er naar uit dat er zondag gevoetbald wordt. Het afwisselend trainen op verschillende ondergronden en in de sportschool is natuurlijk prima, maar nu het zondag weer om de punten gaat merk je dat gelijk in de groep. Er is fanatiek getraind deze week en qua sfeer binnen het team zit het helemaal goed. We willen zondag graag laten zien dat we de winterstop goed zijn doorgekomen en klaar zijn voor de tweede seizoenshelft.

Is iedereen fit genoeg om na een lange stop weer volledig aan de bak te moeten?

We hebben tussendoor nog een aantal oefenwedstrijden gespeeld waardoor we natuurlijk niet compleet uit het niets de competitie invallen, helaas moeten we door twee onnodige overtredingen tijdens de laatste wedstrijd ook gelijk twee personen missen door blessures. Gelukkig hebben we een brede groep om uit te putten en zullen er zondag gewoon elf mannen op het veld staan die vol voor de overwinning gaan.

Hoe belangrijk is de stand op dit moment?

Er word natuurlijk gekeken naar de stand en over gepraat. We staan er goed voor en willen graag voor het hoogst haalbare strijden. Dat er nu al gevoetbald is door andere teams is nu eenmaal zo. Het kunstgras zorgt daar natuurlijk voor. Onze concurrenten hebben punten gepakt, maar wij hebben ook de kans gehad om één van onze concurrenten aan het werk te zien (Warnsveldse Boys – AZC). Daar moeten wij dan maar het voordeel uit halen.

Je speelt dit seizoen zowel in het eerste als tweede elftal van Vorden. Zijn de verschillen in niveau nog groot tussen 1 en 2? Het tweede is tenslotte qua spelers dit jaar ook behoorlijk veranderd.

Het pendelen tussen 1 en 2 is wat mij betreft prima, ik weet dat ik door mijn werk mij niet meer volledig op het voetbal kan richten, maar vind het niveau van het 1e nog steeds te leuk om dat los te laten. De groep is groter geworden en het niveau verder omhoog gegaan. Dat de trainer dus kiest voor de jeugd en kwaliteit die ze meebrengen is duidelijk. In de eerste seizoenshelft heb ik veel wedstrijden bij het 2e gespeeld en een aantal maal bij het 1e. Bij het 2e zijn er ook nieuwe gezichten en het is leuk om ook hier mijn steentje aan bij te dragen. Bij het 2e spelen we inmiddels ook een klasse hoger dus daar is het niveau ook gestegen. Zelf zie ik mij nog wel in deze rol doorgaan. Ik denk dan aan een aantal jaar geleden waar we soms maar met vijf of zes mensen op de training waren en je daardoor niet toekomt aan een training waarbij je naar een wedstrijd op zondag toewerkt. Met deze groep van achttien kan dat bijna altijd.

Heb jij de eerste wedstrijd tegen Bon Boys meegedaan en wat verwacht je zondag voor een wedstrijd?

De eerste wedstrijd tegen Bon Boys heb ik niet meegedaan. Wel stond ik achter de goal waar Erik in de slotminuten de winnende binnentikte. Wat ik mij nog heugen kan was het wel een wedstrijd waarin wij de bovenliggende partij waren in de eerste helft en ik dacht dat de tweede helft een wat gelijkwaardiger spelbeeld gaf. Dat we deze pot wonnen past in de lijn van het seizoen. We geven gewoonweg niet op. Dit verwacht ik zondag ook terug te zien.
Op het kunstgras van Bon Boys moeten we zeker in staat zijn voetballend ook wat te laten zien aan het publiek. Dat is immers ook weer een tijdje geleden. Als we dit weten te combineren met de nodige strijdlust en beleving in het veld kan het een hele mooie pot worden met veel goals. Ik heb daar drie wedstrijden gespeeld en alle drie eindigden met minimaal vijf goals (3-2, 2-7 en 7-0). Zondag beginnen we gewoon op 0-0 en als we aan het eind van de wedstrijd drie punten hebben, teken ik daar ook voor.