Zaterdag 25 maart – Vorige week kon de eerste 3 punter van 2017 worden toegevoegd aan het puntentotaal van Vorden 1. Lukt het ze om deze lijn door te trekken tegen AZC of houdt de thuisclub de punten in eigen huis? Verdediger Bas Abbink blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag zijn de eerste 3 punten van 2017 gepakt, hoe heb je deze wedstrijd beleefd en was de uitslag terecht?

Deze wedstrijd zat vanaf de bespreking al goed. We waren allemaal goed geconcentreerd en nog meer gemotiveerd. We hadden helaas punten laten liggen de afgelopen weken dus een overwinning hadden we ook wel nodig. We speelden vanaf minuut 1 al erg sterk, scoorden een vroege 1-0 in de 18e minuut en dat geeft je een goed gevoel voor de rest van de wedstrijd. We werken hard voor elkaar en dit resulteert dan ook dat Spero geen gevaarlijke kansen hebben gehad. Prima wedstrijd en de uitslag vond ik 100% terecht.

De laatste wedstrijd heb je op het middenveld gespeeld, hoe beviel deze ”andere” rol?

Zelf keek ik er aan het begin wel met een gezonde spanning tegenaan. Ikzelf had geen geweldige trainingsweek achter de rug en dan wederom een positiewisseling. Dan is het toch altijd even zoeken hoe je het spel op die plek op moet pakken. Maar de jongens helpen je goed in de voorbereiding en ik denk mede hierdoor dat ik deze plek goed heb ingevuld. Het is ook wel is leuk om aanvallender te kunnen spelen als verdediger.

Wat weet je nog van de thuiswedstrijd tegen AZC?

Ik weet dat het een spannende wedstrijd was met veel kansen van beide teams. De keepers hielden beide teams staande en hierdoor bleef de stand lang op 0-0. Halverwege de tweede helft was het Ate die dan toch de 1-0 maakte en we wisten met veel werken en een zeer sterke mentaliteit de drie punten uit een zwaarbevochten wedstrijd te slepen.

Aankomende zondag uit tegen AZC, wat verwacht je van de wedstrijd en wat is je voorspelling als einduitslag?

Ik denk dat er weer net zoveel strijd, passie en beleving gaat zitten in deze wedstrijd als de afgelopen wedstrijd. Er komt natuurlijk altijd een wat extra’s kijken als je tegen clubs speelt uit de buurt. Ik verwacht een erg leuke, fanatieke maar sportieve pot zondag en zie ons een keurige 0-2 overwinning behalen! Doelpuntenmakers Ate Barendsen en Mike van Lingen. Natuurlijk zien we zondag weer graag veel Vordense supporters langs de lijn.