Zaterdag 24 maart – Na weer een weekendje vrij gehad te hebben door een vreemde winter, kan de selectie morgen afreizen naar de buren uit Zutphen. Wordt het morgen weer een wedstrijd met veel strijd en spektakel? Koen Oosterhuis blikt alvast vooruit.

Hoe heb jij de laatste wedstrijd tegen SML beleefd? Was de uitslag volgens jou terecht?

In de eerste helft zakte SML in en zo probeerden ze via de counter gevaarlijk te worden. Doordat beiden ploegen in balbezit er slordig waren, ontstonden er weinig kansen. Uiteindelijk valt de bevrijdende 0-1, na een mooie boogbal van Gijs van der Veen.
De tweede helft zijn de rollen omgedraaid en probeer je zelf via de counter gevaarlijk te worden. Dan is het extra zuur dat je in de laatste minuut een doelpunt moet incasseren en zodoende met 1 punt naar huis gaat. Een gelijkspel was over de hele wedstrijd misschien wel terecht geweest, omdat je beiden weinig creëert. Alleen als je zo lang voor hebt gestaan, dan moet je de punten gewoon over de streep trekken. Vorig weekend is niet doorgegaan en zo hebben we allemaal een vrij weekend gehad.

Aankomend weekend spelen we uit tegen AZC. Wat weet jij nog van de eerste wedstrijd dit seizoen?

In de eerste helft waren beiden ploegen erg gevaarlijk in de omschakeling. Uiteindelijk schoot Bas Abbink uit een voorzet de 1-0 binnen. Maar snel konden we niet genieten van het doelpunt, want binnen een paar minuten lag de 1-1 erin. Een wedstrijd waarin veel duels werden uitgevochten en waarin beiden ploeg veel creëerden maar niet nauwkeurig genoeg waren. Gelukkig maakte Ate Barendsen in de laatste minuut de 2-1 en beslist hij de wedstrijd.

Wat verwacht je aankomend weekend voor een wedstrijd?

Ik verwacht weer een wedstrijd met veel persoonlijke duels en veel kansen. Wanneer wij nauwkeurig zijn in de passing en het afronden, dan verwacht ik dat we drie punten pakken in Zutphen. Ik ga ervan uit dat de wedstrijd gewoon doorgaat en dat we dit weekend weer lekker aan de bak kunnen.