bart stokmanVrijdag 19 september – Komende zondag speelt Vorden 1 haar 2e thuiswedstrijd tegen RKZVC. Bart Stokman blikt alvast vooruit.

Afgelopen zondag verdiend gewonnen van FC Eibergen?

Als een team hebben wij zondag terecht gewonnen van FC Eibergen. We hebben een sterke eerste helft gespeeld, waarbij we achterin weinig weg gaven en voorin veel creëerden. Dit resulteerde in een 0-2 voorsprong in de eerste helft. In de tweede helft hadden we moeite om het niveau van de eerste helft weer te halen. We gaven achterin nog steeds weinig weg, alleen kwamen we minder aan het voetballen toe. Het enige wat we ons mogen verwijten is dat we FC Eibergen tijdens de wedstrijd in leven hielden door niet nog meer te scoren.

6 punten uit 2 wedstrijden is een lekker begin

Het is inderdaad fijn om de volle buit te hebben gehaald uit de eerste 2 wedstrijden. Daarnaast is het ook prettig dat de wedstrijd tegen FC Eibergen beter was dan de wedstrijd tegen VVO. Na een rommelige voorbereiding zie je dat de automatismen weer terugkomen in het team.

Wat is de verwachting voor dit seizoen?

Vorig seizoen waren we dicht bij een periodetitel en eindigden we op de 5e de plaats. Wij hebben als team de ambitie om het dit seizoen beter te doen dan vorig seizoen. We gaan voor een periodetitel en proberen minimaal in de top 5 te eindigen.

Komende zondag RKZVC, wat verwacht je?

RKZVC heeft op dit moment nog geen punten. Ik verwacht dat zij er zondag alles aan gaan doen om daar verandering in aan te brengen. Toch ben ik van mening dat wij de drie punten in eigen huis houden. Als we net zo spelen als afgelopen zondag gaat dat ons zeker lukken, maar hiervoor moeten we er wel weer als een team staan.