varsseveld - vorden 1

Vorden 18 juni 2015 – Afgelopen dinsdagavond werd er voor de selectie van v.v. Vorden (1e, 2e en 3e elftal) een informatie-avond georganiseerd, waarbij vooral de voorbereiding op het seizoen 2015-2016 is besproken. De selectie, bestaande uit 50 spelers waarvan 5 keepers, zal op 2 augustus gaan starten met de voorbereiding en in het weekend van 28-29 en 30 augustus staat er voor de 1e groep van 18 spelers wederom een trainingskamp in Noordwijk op het programma. Vorden 1 en 2 starten op 6 september met de competitie en Vorden 3 een week later.

De trainingen tijdens de voorbereidingsperiode van 2 augustus t/m 27 augustus zijn voor de gehele selectie. Zowel hoofdtrainer Michel Feukkink, de nieuwe 2e elftaltrainer Udo Heij en 3e elftaltrainer Jeroen Tijssen zullen samen met hun assistenten Gerrit Wenneker (1e) en René Nijenhuis (2e) de groep onder handen nemen en verdelen, afhankelijk van het aantal aanwezige spelers. Vanaf de laatste week voordat de competitie voor het 1e en 2e begint, zullen de selecties van 1, 2 en 3 bekend worden gemaakt en wordt er op dinsdagavond door het 1e en 2e getraind en wordt er op donderdagavond door het 1e, 2e en 3e getraind. Vanaf 25 augustus zullen ook de keepers op dinsdagavond door Ard Kettelerij wekelijks onder handen worden genomen.

De voorbereiding begint dus op 2 augustus en start met 6 trainingsmomenten op zondag, dinsdag en donderdagavonden waarna op zaterdag 15 augustus  het 1e elftal de oefenwedstrijd uit tegen Zelos speelt. Daarna begint het bekertournooi waarbij het 1e elftal op dinsdag 18 augustus, dinsdag 25 augustus en dinsdag 1 september haar wedstrijden speelt en het 2e elftal op zondag 16 augustus, dinsdag 25 augustus en zondag 30 augustus. Vorden 3 speelt haar bekerwedstrijden op zondag 23 augustus, zondag 30 augustus en zondag 6 september. Telkens als er een elftal een bekerwedstrijd speelt zal de rest van de selectie een training volgen. Ter afsluiting van de voorbereiding zal het 1e elftal/selectie in het weekend van 28-29 en 30 augustus een trainingskamp in Noordwijk afwerken.

Terwijl deze dagen de kranten vol staan met spelersmutaties en bijvoorbeeld een ploeg als Babberich, waarschijnlijk één van de tegenstanders van v.v. Vorden in de 2e klas, maar liefst 10 spelers ziet vertrekken en 14 nieuwe spelers heeft aangetrokken, blijft de selectie van v.v. Vorden nagenoeg in takt. Wel zijn wij zeer verheugd dat er maar liefst 7 spelers uit de A1, Ate Barendsen, Siebren Bijenhof, Tom Schröer, Kevin Vliem, Twan Eggink, Jouri Kastermans en Jordi Houwen,  bij de selectie aansluiten. Samen met Bart Kuitert (nieuw vanaf maart 2015), Gijs Bekker (A1/6e) , Martin Leegstra (4e)  en Stefan Stoltenborg (afkomstig van MEC) zijn er dus 11 ‘nieuwe’ gezichten in de selectie van 1-2 en 3. Zij vullen de gaten op die zijn ontstaan door het stoppen van Erik Oldenhave (1e), Niek Nijenhuis (1e), Dennis Wentink (2e), Renz Cornegoor en René Bogchelman (beide 3e).