vorden eldenia mc1d

Maandag 8 september 2014, Afgelopen zaterdag heeft het meisjesteam v.v. Vorden MC1D haar debuut gemaakt in de bekercompetitie. In de uitwedstrijd tegen Eldenia in Arnhem werd met 4-0 verloren en vanavond spelen zij de uitwedstrijd tegen MvR uit S’Heerenberg.

Het is een bijzonder moment geweest in de historie van onze club, want in de schaduw van het Gelredome, het stadion van Vitesse, werd op de velden van Eldenia voor het eerst in het 85-jarig bestaan een dames(meisjes)wedstrijd gespeeld. Bij v.v. Vorden spelen al vanaf eind jaren ’90 regelmatig meisjes mee met de pupillenelftallen en de laatste 10 jaar is dat alleen nog maar toegenomen. Op dit moment hebben wij 44 meisjes op het totaal van 283 jeugdleden en afgelopen jaar is het initiatief genomen om een apart meisjesteam op te gaan richten in de leeftijd van 12 t/m 14 jaar (C-junioren). Onder leiding van de TJC is er samen met trainer Erik Sinkeldam, coach Gerard Garritsen en leidster Sonja Honders hard gewerkt om het meisjesteam voor elkaar te krijgen en met 15 speelsters is het team helemaal compleet om de competitie te starten. Afgelopen zaterdag tegen Eldenia en vanavond uit tegen Mvr in S’Heerenberg wordt er nog voor de beker gevoetbald, maar aanstaande zaterdag maakt het team haar echte competitiedebuut. De meisjes van MC1D zijn behoorlijk regionaal ingedeeld want zij spelen o.a. in Hengelo, Zutphen, steenderen, Dieren, De Hoven en Warnsveld.

Kom aanstaande zaterdag naar het veld van v.v. Vorden en moedig de meisjes/meiden van v.v. Vorden aan en wie weet wordt het wel de eerste  meisjes overwinning in de historie van de club!