wikee2014-016

Vorden 1 juni 2015 – De voetbalvereniging Vorden heeft het seizoen 2014-2015 op een prachtige wijze afgesloten door middel van een zeer geslaagd Wikee de Vikingtoernooi en een knallend feest in de grote tent. Rond 12.30 uur werd het jeugdprogramma afgesloten en werden op een bomvolle tribune de elftallen F3, F1, E3, E1 en B1 extra in het zonnetje gezet. S’Avonds werd er in de tent afscheid genomen van het seizoen bij de senioren en werd o.a. Sven Hendriks gehuldigd als ‘topscorer van het seizoen’.

In het ochtendprogramma werd op het speciaal voor dit weekend nog weer extra onderhouden sportpark ‘t Grote Veld het Wikee de Vikingtournooi voor de jeugdafdeling gehouden. Op vijf ‘halve velden’ werd een onderling toernooi gehouden met ‘door elkaar ingedeelde teams’ voor de (Mini) F-, de E- de D- en de C-jeugd, waarbij in de laatste leeftijdsklasse ook nog enkele B-junioren deelnamen. Rond 12.00 uur was dit toernooi afgelopen en moest iedereen, inlcusief ouders, opa’s en oma’s enz., zich naar de tribune begeven. Op een bomvolle tribune werd afscheid genomen van het seizoen en werd er namens de jeugdcommissie en het bestuur aangegeven dat het wederom een zeer geslaagd seizoen is geweest bij de jeugd. Maar liefst 5 kampioensteams, maar vooral de ware ‘passie’ voor het spel werden genoemd, want alleen al de trainingsopkomst (rond 80-85% bij ALLE jeugdteams) en de enorme moeite om steeds wedstrijden te verzetten om maar de competitie af te willen werken, is de moeite waard om te vermelden. De F3, F1, E3, E1 en de B1 werden apart in het zonnetje gezet en mochten een staande ovatie ontvangen van de bomvolle tribune en op een speciale ‘platte kar’ van de hoofdsponsor Barendsen Staaltechniek BV werden zij door het dorp gereden.

s’Middags begon het ‘echte’ Wikee de Vikingtoernooi en dit jaar werd er gestreden om drie Bokalen. Naast de prestigieuze Wikee de Vikingbokaal, was er dit jaar natuurlijk ook weer de ‘Lady’s bokaal’ en voor het eerst in de historie van dit reeds 23-jarig bestaande toernooi een ware ‘37,5+ bokaal’. Aan het einde van de rit waren het de jongens van ‘Möllevölle’ die met de eer gingen strijken en waren het de girls uit de Keyenburg die alweer voor het 4e achtereenvolgende jaar de bokaal mee naar huis namen en was het ‘Lochem’ dat met de hoofdprijs voor de ‘veteranenklasse’ er vandoor ging.

s’Avonds in de grote feesttent werd het seizoen afgesloten en aangezien voorzitter en keeper van ‘Goud van Oud’, William van der Veen,  niet aanwezig kon zijn, werd met een korte terugblik namens het bestuur door Marc van der Linden dit prachtige en succesvolle seizoen nog even doorgenomen. Naast het schitterende kampioenschap van het 1e elftal en de promotie naar de 2e klas KNVB werd er ook melding gemaakt van het heugelijke feit dat één dezer dagen het 500e lid ingeschreven gaat worden, Vorden volgend seizoen met een recordaantal teams van 32 met de competitie mee doet, het 1e jaar is geweest dat er een meidenteam van v.v. Vorden heeft mee gedaan met de competitie en dat v.v. Vorden enorm trots mag zijn om de vele vrijwilligers die naast het wekelijkse voetbalgebeuren er ook voor zorgen dat een toernooi en feest als het Wikee de Viking bijna op ‘professionele wijze ‘ wordt georganiseerd. Er werd nog even stil gestaan bij het afscheid van twee voetbaliconen bij v.v. Vorden, want na 17 jaar 1e elftal gaat Erik Oldenhave een stapje lager voetballen en bergt Dennis Wentink na 15 jaar 1e elftal, 3 jaar 2e elftal en nog 2 jaar Longa’30 1 , voorlopig even helemaal de voetbalshoenen op. Bij de jeugdafdeling moeten wij na 17 jaar trainerschap afscheid nemen van René Nijenhuis, want na vele jaren zowel de D- als de C, B en A-jeugd te hebben getraind gaat hij in verband met de verdeling van thuis-werk-hobby een stapje terug doen, maar blijft hij gelukkig nog wel beschikbaar voor de vereniging en gaat hij op donderdagavond Udo Heij bij het 2e elftal assisteren.

Het feest barste daarna helemaal los en met ruim 300 man in de tent werd er samen met ‘jongens uut de höve’ een streep gezet onder het seizoen 2014-2015. Een ‘smetje’ op het feest was nog wel dat er uiteindelijk nog twee mensen naar ‘de huisartsenpost’  in het ziekenhuis moesten worden gebracht. Dion Kruip verdraaide lelijk zijn knie in zijn laatste wedstrijd en Stijn Wentink ging in het slagveld vlak voor het podium door zijn enkel. Wij wensen beide heel veel sterkte en hopen op een voorspoedig herstel.

Let op de site van Wikee de Vikingtoernooi, want daar zijn één dezer dagen de foto’s terug te vinden van het evenement: http://www.wikeedeviking.nl/