vorden socii

Vorden 29 maart 2015 – Voetballers en tenues blijft altijd een bijzonder verhaal. Iedereen die wel eens op het veld heeft gestaan en deze prachtige sport heeft beleefd, kent de bekende rituelen voor de wedstrijd als in de kleedkamer de shirtjes en broekjes worden verdeeld. ‘Ik wil een XL’, ‘verdorie waarom zijn die mouwen zo kort’, ‘kijk dan, ik verzuip in deze grote shirtjes man’, ‘goh, ik krijg die kousen nauwelijks over de scheenbeschermers man, zo kort zijn die dinge….’ . Het zijn de bekende rituelen in de kleedkamer en zo ook bij de C3 afgelopen zaterdag toen er aangetreden moest worden tegen Terborg die ook een geel-zwart tenue hebben.

De spelers van Vorden C3 wisten dus de hele week al dat er in het blauw-zwart gespeeld dient te worden, want v.v. Vorden heeft van deze kleuren twee reservetenues.  Voetballers die het belangrijk vinden dat ze een lekker tenue dragen haal je er dan zo tussen uit, want die zijn als eerste in de kleedkamer …. de bak met reservetenues staat dan vaak in het midden van de kleedkamer en daar kan dan snel ff het juiste shirtje met de juiste maat en/of juiste rugnummers (vinden sommige voetballers ook heel belangrijk) uit gehaald worden.

Gisteren werd er door C3 in Wichmond gespeeld op de velden van onze buurman en samenwerkingspartner Sociï. Het concept is bekend; bij de junioren heeft Sociï spelers te weinig voor een juniorenteam en v.v. Vorden heeft op zaterdag vaak een krappe veldbezetting, dus hebben de beide clubs elkaar gevonden en is er een samenwerking ontstaan. Zodoende spelen er bij de vier C-teams, het meidenteam en bij de B-junioren twaalf spelers van Sociï  en daar tegenover wordt er zo’n 10 á 12 keer per jaar een wedstrijd van een jeugdteam (bij voorkeur C of B)  in Wichmond gevoetbald.

De C3 was dus al met de fiets naar Wichmond gereden en drie spelers hadden een kort ritje want zij hadden dit keer een ‘echte’ thuiswedstrijd. Met in het hoofd de geel-zwarte tegenstander liepen zij de kleedkamers in, maar tot hun stomme verbazing zagen zij niet de verwachte bak met blauw-zwarte reservetenues liggen. ‘Hallo, jullie weten toch dat wij vandaag tegen Terborg spelen en die zijn geel-zwaaaha-art’ werd er tegen de leiders gesproken gevolgd door ‘als je maar niet denkt dat ik met zo’n hesje ga voetballen of het shirtje binnenstebuiten ga dragen’. Maar net toen leider Jeroen Oonk de jongens vertelde dat vorige week beide blauw-zwarte setjes waren gebruikt en dat er één was terug gebracht en vandaag door B1 gebruikt moest worden, maar van het andere setje niet bekend was waar die op dat moment was, kwam trainer Gijs ut Wichmond al met de oplossing aandragen. ‘Kiek es jongens, prachtige rood-witte tenuetjes, wat ducht oe d’r van!’ Als rasechte Sociï-, maar vooral voetbalman weet Gijs in Wichmond goed de weg en wist hij natuurlijk het juiste adresje te vinden voor de oplossing voor deze middag.

Natuurlijk ging deze oplossing, zoals bij voetballers altijd het geval is, weer gepaard met veel commentaar over ‘te kort, te lang, te smal en te breed’,  maar uiteindelijk ging Vorden C3 met drie spelers uit Wichmond en een mix van begeleiders uit Wichmond en Vorden de tegenstander Terborg te lijf in het fraaie rood-witte tenue van Socii, met de leiders van Vorden in het prachtige geel-zwart en met trainer Gijs voorzien van een neutrale pet.

Moraal van het verhaal:

– Trainers/leiders/ouders van het team dat de blauw-zwarte shirts heeft gebruikt, graag voor of op donderdagavond terug brengen en inleveren bij Johan Verstege of in de bestuurskamer leggen.

– Deze (neutrale) pet past ons allemaal

– Ook in 2015 bestaat er nog steeds ‘naoberhulp’ en dat werd gisteren op het voetbalveld weer bewezen.

Vorden C3 socii shirts