sportpark de dennen nijmegen

Vorden 11 november 2016 – In het verleden had de voetbalvereniging Vorden één persoon die verantwoordelijk was voor het speelklaar maken van de velden, de terreinknecht. Deze persoon was druk met lijnen kalken en de velden speelklaar maken, maar het onderhoud waaronder het maaien werd in dit tijd uitgevoerd en viel onder de verantwoordelijkheid van de gemeente Vorden en later de gemeente Bronckhorst. Anno 2016 is het al weer drie jaar geleden dat de privatisering heeft plaats gevonden en er een Stichting Sport Beheer Vorden is opgericht en die zowel financieel als uitvoerend verantwoordelijk is voor het onderhoud. Dit houdt in dat de organisatie omtrent het veldonderhoud ook is gewijzigd en dat wij als vereniging meer dan één persoon nodig hebben en vandaar dat er bijvoorbeeld een ‘veldploeg’ in het leven is geroepen. Een nadere introductie …..

Het onderhoud van de velden is anno 2016 dus de verantwoordelijkheid van de vereniging, in combinatie met de Stichting Sport Beheer Vorden, en vandaar dat Johan Verstege als bestuurslid accommodatie hier samen met de aannemer erg druk mee is. Jan Wentink is vanuit de vereniging iedere vrijdag de gehele dag druk met het speelkaar maken van de velden en sinds twee jaar  hebben wij op dinsdagmorgen ook een veldploeg. Zij houden zich vooral bezig met het herstellen van speelschade opgelopen na het speelweekend. Deze groep kan echter uitbreiding goed gebruiken en vandaar deze oproep:

(Veld)Onderhoud = Behoud

Bij v.v. Vorden spelen en trainen wij met 32 teams op alle drie de velden en op de oefenhoek. Door deze hoge bezettingsgraad van onze velden in combinatie met de najaars en winterse weersomstandigheden hebben de velden veel te lijden. Johan doet er vanuit het bestuur en de stichting alles aan om de velden zo optimaal mogelijke te houden en zorgt ervoor dat samen met de aannemer de noodzakelijke onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd worden.

Desondanks is extra onderhoud noodzakelijk!

Iedere dinsdagmorgen gaat daarom de veldploeg, die bestaat uit Dick Pasman, Henk Hengeveld Jan Lindenschot, Jo Westerveld en William van der Veen, de velden op om met een speciale greep speelschade zo veel mogelijk te herstellen. Alle drie de velden worden op deze manier na gelopen om zodoende gaten, ongelijkheden, pollen enz. vlak te maken en te herstellen. Heb jij ook tijd om jouw club een uurtje te helpen meld je dan aan bij :

William van der Veen (telefoonnummer 06 16474380).

veldploeg