Vorden vanuit de lucht, velden van VV Vorden en het zwembad in de dennen aan de Oude Zutphenseweg.

Vorden 2 september 2016 – Met de jaarlijkse veldentest van het regionale dagblad ‘de Stentor’ is v.v. Vorden wederom, net als vorig jaar, met een ruime voldoende in de top 3 geëindigd van de lijst met regionale clubs. Ten opzichte van vorig seizoen is onze club zelfs een plaats gestegen en heeft het nu de 2e plaats bereikt na koploper Voorwaarts Twello. Het fraaie rapportcijfer van een ‘8’ is een compliment voor Johan Verstege van de beheerstichting, het adviesbureau Grasmeester en de aannemer en zeker ook voor onze veldploeg met Jan Wentink, Wilco klein Nengerman, Henk Hengeveld en William van der Veen.

Het is sinds de privatisering in 2013 en de daarop volgende eigen verantwoording voor het onderhoud van de 3,5 speelvelden alweer de 3e keer dat de velden van ons Sportpark in de beoordeling tijdens de overigens enigszins suggestieve test in de top 10 eindigt. Door een intensief onderhoudsplan, enorm veel uren die door vrijwilligers erin wordt gestoken en een veel gerichtere aanpak is de kwaliteit van de velden flink verbeterd. Na een keurige 3e plaats in de stand van afgelopen seizoen is v.v. Vorden dit jaar zelfs op de 2e plaats geëindigd. Ondanks het feit dat wij met 32 elftallen en 500 leden nog steeds een veld tekort komen en de aanwezige 3 speelvelden zowel belasten met trainings- als wedstrijduren, is goed te zien dat de kwaliteit flink verbeterd is.

De beoordeling in de Stentor : 2016-09-02-PHOTO-00001297 (2)

Voor een goed beeld wat het onderhoud precies in houdt en de manier waarop dit georganiseerd wordt sinds de privatisering door onze club en de beheerstichting, lees het volgende interview met Johan Verstege samen met nog drie andere ‘terreinmeesters’ in het blad Fieldmanager : fm316privatiseren (1)