sportpark

Dinsdag 9 september 2014 – Dagblad ‘de Stentor’ houdt ieder jaar aan het begin van het voetbalseizoen een veldentest, waarbij het hoofdveld van alle regionale clubs door een kritisch oog wordt bekeken. Holten werd de winnaar met een 8,5 en Reünie uit Borculo laatste met een 5. Voetbalvereniging Vorden met het hoofdveld van Sportpark ‘t Grote Veld haalde een prima 3e plaats net achter Terwolde met een 8,3.

‘Vorden liep ‘de hoofdprijs’ in de Veldentest van 2014 maar net mis. Opvallend, want hoewel de club zich vorig jaar voor het eerst nestelde in de subtop, was het grastechnisch gezien jarenlang vooral kwakkelen op ‘t Grote Veld’.

Zo leidde de Stentor het stuk over de  veldentest van afgelopen zaterdag in en sloeg daarmee direct de spijker op de kop. ‘Klopt ook, zegt bestuurslid accommodatie Johan Verstege, ons veld was niet zelden gewoon slecht. De ommekeer kwam met de privatisering in 2013. Vorden moest het veld in eigen beheer nemen en ging  voor een ‘nulmeeting’ en daarna het opstellen van een meerjarig onderhoudsplan samen met het consultancybedrijf ‘Grasmeesters’ aan de slag. De echte uitwerking van alle inspanningen, waaronder ook een vaste ‘veldploeg’ van vrijwilligers die op woensdagmorgen en vrijdagmiddag de velden beheren, herstellen en klaar maken, zal in de zomer van 2016 echt zichtbaar zijn. ‘Dan kunnen we goed zien dat het onderhoudsplan, de inspanningen van de veldploeg, de afstemming met de elftallen over de bezetting van de velden en het constant bijsturen van het trainingsschema, zijn gevolgen zal hebben.

Het mooie cijfer van 8,3 dat ‘de Stentor’ gaf aan ons hoofdveld op Sportpark ‘t Grote Veld is een mooi compliment en een opsteker voor alle vrijwilligers die zich wekelijks druk maken met de velden.