logo vorden app

Vorden 6 juni 2016 – In het eerste voetballoze weekend, na de afsluiting van het seizoen vorige week tijdens het Wikee de Viking toernooi, was er nog volop activiteit bij onze voetbalvereniging. Zo was er een supportersavond van het 1e elftal, was er klootschieten van de club van 50, werd er door menig jeugdteam een seizoensafsluiting gehouden, had een team uit 2008-2009 een reünie en kwamen er nog enkele teams in actie tijdens een toernooi. Ook werd er nog een bijzonder toernooi gespeeld door Dagmar Voerman, speelster van Vorden B1 (lees meer hieronder) en zo bleven de activiteiten binnen v.v. Vorden ook in het 1e weekend van de zomerstop nog gewoon door gaan.

Op ons eigen Sportpark waren er na vrijdag toen er maar liefst 225 fietsers een prachtige dag beleefden tijdens de Insurance Cycle Tour, ook op zaterdag en zondag volop activiteiten gepland. Op zaterdagavond had het 1e elftal de jaarlijkse supportsavond georganiseerd, waarbij de deelnemers/supporters van de doelpuntenactie waren uitgenodigd voor de jaarlijkse afsluitende avond. Op zondagmiddag kwam de club van 50 bij elkaar en hielden een fraaie klooschietwedstrijd om daarna het seizoen gezellig af te sluiten onder de luifel van de kantine. Maar ook buiten het Sportpark waren er activiteiten vanuit de v.v. Vorden, want zo hield het A2 team uit het seizoen 2008-2009 nog weer een reünie waardoor dit team de banden nog weer eens extra aantrekken die zijn ontstaan tijdens dit unieke seizoen waarin ook nog eens een kampioenschap werd behaald.

Aan het einde van het seizoen zijn er ook de traditionele teamuitjes en afgelopen zaterdag kwamen o.a. de Mini F, de E1 en de E3 gezellig bij elkaar om met een leuke activiteit een streep te zetten onder het seizoen 2016-2017.

Ook werd er links en rechts gevoetbald nog wel gevoetbald. Zo speelde ons D1 een internationaal toernooi in Apeldoorn bij Groen Wit ……. en zij wonnen! Met een traditionele foto onder de douche werd het succesvolle seizoen, waarin het team van Willem Lichtenberg, Peter Hellema en Björn Grotenhuys in de Hoofdklasse een fraaie 7e plaats bereikten, op een fraaie manier afgesloten.

Ook kwam een speelster van Vorden, Dagmar Voerman, nog op een bijzondere manier in actie. Naast haar trainingen en wedstrijden bij Vorden B1 (1e klas) heeft zij ook nog getraind en gespeeld bij de selectie van FC Twente. Door een vervelende knieblessure is zij een groot gedeelte van het seizoen niet in actie gekomen, maar gelukkig kon zij de laatste maand weer spelen. Nadat zij vorige week met de girls ‘FC Blondies VDB’ het Wikee toernooi al had gewonnen, kwam zij gisteren met FC Twente in actie tijdens een toernooi in Alkmaar. Het bleek de laatste wedstrijd van dit FC Twente meidenteam te zijn, want door alle perikkelen is besloten dat hier niet mee verder gegaan wordt. Tijdens het internationale toernooi werd in de finale Borussia Mönchengladbach verslagen en zodoende kon Dagmar naast de Wikee bokaal ook een fraaie medaille met FC Twente naar huis nemen!

Vorden D1 toernooi kampioen

afsluiting Vorden E1

club van 50

fc twente met dagmar voerman