Vorden, 27 mei 2017 – Gisteren, vrijdag 26 mei, heeft de 4e Insurance Cycle Tour plaats gevonden en voor het tweede achtereenvolgende jaar was onze accommodatie, Sportpark het Grote Veld, de thuisbasis van dit fraaie en grote wieler- en netwerkevent. Het is een zeer geslaagd evenement geworden met ruim 200 deelnemers en uiteindelijk is er een prachtig bedrag van 8.000 euro bij elkaar gefietst voor de Stichting Kika.  Het Cycle Team Vorden, dat door de drie initiatief nemende bedrijven van dit evenement voor het tweede achtereenvolgende jaar gevraagd is om dit fietsevenement te organiseren, kijkt ook terug op een prima samenwerking met v.v. Vorden en gaf na afloop de complimenten voor ons Sportpark en de vele vrijwilligers van onze club die gisteren mee hebben geholpen.

Het één-tweetje tussen Cycle Team Vorden en Voetbalvereniging Vorden is vorig jaar ontstaan toen het Cycle Team Vorden in de personen van Gé de Jong en Rienk Legtenberg contact met onze club zocht om te bekijken en bespreken of ons Sportpark met de grote Wikee tent wellicht als thuishaven kon fungeren voor het wielerevenement waarvoor het Cycle Team gevraagd was dit in 2016 te organiseren. Van het één kwam het ander en nadat vorig jaar voor alle partijen uitstekend was verlopen werd ook dit jaar besloten om wederom met de drie partijen, Insurance Cycle Tour, Cycle Team Vorden en v.v. Vorden, het evenement in mei 2017 in Vorden te organiseren.

Gisterenmorgen rond een uur of 10.00 uur verzamelden zich ruim 200 fietsers, allen werkzaam in de verzekeringsbranche, voor het wieler- en netwerkevent dat sinds vier jaar als Insurance Cycle Tour bekend staat. Deze Insurance Cycle Tour is een initiatief dat door drie verzekeringsbedrijven, Ard Korevaar Persoonsschade, CED-group en TotaalSupport is opgezet en als doel heeft om lekker sportief bezig te zijn, als netwerkevent elkaar in de branche te ontmoeten en te spreken en een mooi bedrag bij elkaar te fietsen voor een goed doel. Dit laatste is ook het doel van het Cycle Team Vorden en vandaar dat deze groep wielerfanaten uit ons dorp zich prima konden vinden in de vraag om dit wielerevent te organiseren. omdat het doel om dit jaar voor Stichting Kika een mooi bedrag bij elkaar te fietsen, precies past in de doelstelling van Cycle Team Vorden.

Het werd gisteren een geslaagd wielerevent onder ideale omstandigheden en na afloop van de 60, 95 of 120 kilometer lange ritten of de recreatieve 32 km lange achtkastelentocht kon iedereen op ons fraaie Sportpark in de tent en buiten op het activiteitenterrein heerlijk genieten van het zonnetje, de rust en het heerlijke warme en koude buffet van Hotel Bakker. De vrijwilligers van v.v. Vorden stonden achter de bar, hielpen mee op het activiteitenterrein en zorgden ervoor dat alles rondom de accommodatie, horeca, catering, kleedkamers enz. prima verliep.

Het evenement is een mooie samenwerking tussen Cycle Team Vorden en v.v. Vorden en laat zien dat onze club meer is dan alleen voetbal!