knvb 125 jaar

Vorden 1 november 2016 – De KNVB heeft in de afgelopen vijf seizoenen stap voor stap het handmatige wedstrijdformulier volledig vervangen door het DWF, het zogenaamde Digitale Wedstrijd Formulier. Dit houdt in dat vanaf 2014-2015 alle competitiewedstrijden via de applicatie Sportlink afgewerkt dienen te worden en dat leiders (vooraf) en scheidsrechters (achteraf) voor alle D (JO13) tot en met de seniorenelftallen , de spelers, officials, eindstand en eventuele (tijd)straffen per wedstrijd dienen te registreren. De KNVB gaat dit seizoen nog weer een stap verder en wil het Digitale Wedstrijdformulier via een APP laten registreren. v.v. Vorden is betrokken bij een pilot van de KNVB-afdeling Oost dat komende zondag begint.

Terwijl het zaalvoetbal t/m afgelopen seizoen de wedstrijden nog handmatig via een formulier moesten registreren is bij deze tak van de voetbalsport de APP geïntroduceerd en hebben zij dus de stap van het DWF via Sportlink overgeslagen. Dit is zo goed bevallen en levert zo weinig ‘kinderziektes’ op dat de KNVB direct heeft besloten om de stap naar de APP ook bij het veldvoetbal te maken.

Komend weekend gaat de afdeling Oost met een pilot starten in vier competitiepoules en v.v. Vorden is bij twee poules en dus ook met 2 elftallen betrokken bij deze pilot. Vorden JO15-1 speelt in de 1e klas (A-categorie) regio Oost en deze klasse doet in zijn geheel mee met de pilot en dit geldt ook voor Vorden 4 (res. 7e klas – B-categorie).

deelnemende-club-dwf-app

Bij v.v. Vorden zullen de beide wedstrijdsecretarissen en de betreffende spelers en leiders van de beide elftallen al gebruik gaan/kunnen maken van de APP, die vanaf vandaag wordt geactiveerd. Ook de (club)scheidsrechter zal betrokken worden bij deze pilot, want de scheidsrechter van de thuiswedstrijden van JO15-1 en het 4e zullen de wedstrijduitslag en bijzonderheden moeten registreren via de APP.

De betrokken personen binnen onze club zijn reeds geïnformeerd en voorbereid en bij deze wensen wij hun veel succes met de pilot!

voorbeeld-app-knvb