Erik Oldenhave 2

Vorden 7 september 2015 – Vorden kan terug kijken op een prima seizoensopening van 2015-2016.  Vrijdagavond kwam ‘Oud Vorden’ in het veld om samen met de huidige 1e selectie afscheid te nemen van Erik Oldenhave, zaterdag wonnen zowel A1 als C1 hun eerste wedstrijd van de competitie en zondagmorgen won Vorden 2 van Ruurlo 2. Gisterenmiddag spoot Vorden 1 nog een dikke laag slagroom op de geel-zwarte taart door met 3-0 te winnen van Babberich.

Het was vrijdag een drukte van belang in de kantine toen rond 19.00 uur alle 40 ‘oud Vorden 1’ spelers zich samen met de selectie hadden verzameld voor een kop koffie en een gezellig babbeltje. Oude bekenden werden verwelkomt en ook een groot aantal oud trainers waren aanwezig om de afscheidswedstrijd van Erik Oldenhave luister bij te zetten. Om 19.30 uur floot scheidsrechter Stef Kruip voor het eerste half uurtje tussen Vorden 1 uit 2001 en het huidige Vorden 1. Deze wedstrijd eindigde in een keurige 1-1 en daarna kwam Erik nog een half uur in actie voor het Vorden 1 team uit 1998 dat aantrad tegen het team uit 2007. In deze ondanks de hevige regenval aantrekkelijke pot werd maar liefst 6 keer gescoord en werd de eindstand 4-2. Na een uur was het mooi geweest en kreeg Erik Oldenhave de rode kaart en was het direct einde wedstrijd. In de 3e helft werd het tempo opgeschroefd en werd het met zo’n 130 man een gezellig sfeertje in de kantine, waar Vorden tevens de opening van het seizoen vierde. Rond een uur of 11 kreeg de hoofdpersoon van deze avond van zijn vrienden Mark Borgonjen en Rutger Wullink, die tevens deze wedstrijd hadden georganiseerd, een fraaie fotocollage en natuurlijk ontbrak een toespraak met daarin het verloop van zijn 18-jarige carriëre bij Vorden 1 niet. Een groot applaus viel Erik ten deel en zelfs enkele fraaie liederen vanuit de harde kern van Feyen…. euuhh Vorden werd hem gegund en zo kwam er een einde aan een mooie geel-zwarte avond.

Zaterdag moesten C1, B1 en A1 de eerste competitiewedstrijd in de 1e klas spelen en trad D1 zelfs aan in de hoofdklasse. D1 speelde zeker niet onverdienstelijk en ging op zoek naar de gelijkmaker tegen Eldenia, maar verloor op het laatst toch nog met 0-2. Vorden B1 had een pittige openingswedstrijd tegen Warnsveldse Boys en ging met 1-0 achter rusten. In de 2e helft was het team heel even de weg kwijt en werd het zo maar 0-2 en 0-3. Vorden B1 kon nog wel de eretreffer maken, maar daar bleef het ook bij. Vorden C1 won keurig met 1-3 haar eerste wedstrijd in de 1e klas tegen Zelos en ook A1 maakte geen fout en pakte de eerste 3 punten door met 2-1 te winnen van Heeten A1.

Zondagmorgen moest Vorden 2 voor het eerst aantreden in de competitie tegen Ruurlo 2. Nadat de drie bekerwedstrijden geen resultaat hadden opgeleverd, kwam de ploeg van trainer Udo Heij prima voor de dag. Een verdiende 2-1 overwinning, die in de laatste 25 minuten ook nog knokkend over de eindstreep getrokken moest worden, was het gevolg en de eerste drie punten in de achterhoekse klasse van de res. 3e klas KNVB.

Gisterenmiddag was dan het debuut van Vorden 1 in de 2e klas en het werd een gedenkwaardige middag. Met maar liefst 3-0 werd Babberich verslagen en zodoende was het toetje van dit fraaie weekend uiteindelijk het lekkerste, al zullen er velen zijn die het voorgerecht op vrijdagavond zich ook lekker hebben laten smaken …. 🙂

vorden a1 heeten a1